نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شعار اصلی و پرمغز انقلاب ماست

به گزارش خبرشهر، در این جشنواره که به همت اداره کل امور اتباع خارجی استانداری تهران برگزار گردید؛ بیات مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری تهران، شهردار وحیدیه، مسئولان محلی و فعالان سیاسی، اجتماعی افغانی حضور داشتند.
دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار در سخنانی ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: انقلاب ما و جریان انقلاب در سال ۵۷ حاوی سه نکته مهم بوده که می تواند الهام بخش همه ملت ها باشد
فرماندار شهریار شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را حاوی این سه نکته اساسی دانست و اظهار داشت: کشور ما خواستار رویکرد مستقل از جریانات غرب و شرق بوده و استقلال یکی از نکات اساسی این انقلاب بود
ناجی افزود: رشد و تعالی مردم و نظام نیازمند آزادی عقیده و بیان است که در انقلاب و در قوانین اساسی مد نظر بوده و در این شعار جلوه گری می کرد.
وی با تبیین بخش سوم این شعار گفت: جمهوری نشان از استبدادستیزی و توجه به رای و نظر مردم دارد و اسلامی بودن نیز نشان از توجه به دین و عقیده مردم که همانا دین مبین اسلام است دارد.
دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به حضور و فعالیت جمع کثیر اتباع خارجی و برادران و خواهران افغانی در شهرستان شهریار گفت: نزدیک به ۵۰ هزار نفر اتباع مجاز و غیرمجاز افغانی در شهرستان شهریار حضور دارند که البته ما را در رونق اقتصادی و تولید در منطقه کمک می کنند.
وی افزود: ما با افغانستان دین مشترک، ادبیات مشترک، تاریخ مشترک و درد مشترک داریم و موقعیت ویژه جغرافیایی و طبیعی این کشور را هم همانند ایران در مظان مشکلات جدی نیروهای خارجی قرار داده است و همگی باید کمک کنیم تا شرایط بهتری در این کشور حاکم شود.

منبع: فرمانداری شهریار

 

خروج از نسخه موبایل