نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ضرورت تسریع در روند ساماندهی حریم ریل راه آهن شهر قدس /منافع شهروندان و ساکنین محل مد نظر قرار گیرد

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری در بازدید صبح امروز خود از شهرک کاووسیه که با حضور رییس شورای اسلامی شهر،نماینده شرکت راه آهن،رییس اداره آبفا،معاون فنی و عمرانی شهرداری قدس و کارشناسان مربوطه انجام شد،بر ضرورت تسریع در  عملیات ساماندهی حریم ریل راه آهن شهر قدس تاکید کرد.

شهردار قدس در این بازدید گفت : یکی از معضلات و مشکلاتی که مردم شهر قدس بویژه ساکنین محله کاووسیه  از سالهای گذشته تا کنون با آن مواجه بوده اند، بحث ساماندهی حریم ریل راه آهن موجود می باشد که علیرغم برگزاری جلسات متعدد و حضور نمایندگان شرکت راه آهن در شهرقدس نتایج مثبتی را بدنبال نداشته است.

وی افزود : تسریع در عملیات ساماندهی خط راه آهن در شهر قدس قطعاً می تواند در بالارفتن کیفیت زندگی ساکنین محل و همچنین شهروندان  اثرگذار باشد زیرا حریم این خط در حال حاضر به  عرصه ای برای بروز مشکلات متعدد برای مردم تبدیل شده است.

مختاری تصریح کرد : بر اساس یک کار مطالعاتی و طراحی دقیق شهری طرح ساماندهی حریم ریل راه آهن شهر قدس به خوبی و در کمترین زمان ممکن قابل اجرا می باشد به طوریکه امروز نقشه های اجرایی و مجموعه مطالعاتی برای توسعه این عرصه قطعا در اختیار شرکت راه آهن قرار دارد که امیدواریم با اجرای دقیق و سریع آن بسیاری از معظلات و مشکلات موجود ساکنین محل برطرف شود.

برنامه ریزی در جهت ساماندهی شبکه جمع آوری آب های سطحی در دو طرف حریم ریل،لزوم جابجایی درختان و تیرهای چراغ برق معارض،توجه به محدوده تردد عابرین و وسائط نقلیه ساکنین محل در طرح سامماندهی ،ضرورت احداث پلهای مکانیزه  رو گذر در فواصل مختلف ریل راه آهن و…ازجمله مباحثی بود که در این بازدید میدانی مورد تاکید شهردار قدس قرار گرفت.

منبع: شهرداری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل