نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کمبود تجهیزات برف‌روبی در شهر قدس/ لجستیک خود را قبل از آغاز بارش برف ۴ برابر کردیم

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان قدس که صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه کل لجستیک شهرداری دارای یک گریدر، دو لودر و پنج کمپرسی بود، اظهار داشت: بر همین اساس، ۴۸ ساعت قبل از بارش برف، سه دستگاه گریدر، پنج کمپرسی و دو دستگاه لودر وارد شهر و توان لجستیک شهرداری را چهار برابر کردیم.

وی با اشاره به تلاش شهرداری برای ارائه خدمات سریع و گسترده در سطح شهر بیان کرد: در همان ساعات اولیه نیروهای خدمات‌رسان با تجهیزات خود در سطح شهر مستقر بودند؛ همچنین انبارهای نمک و ماسه پر بودند و کمبود نمک و ماسه نداشتیم.

شهردار قدس با اشاره به ۱۸ استانی که درگیر بارندگی برف بودند و مسدودبودن راه‌ها، گفت: بخشی از کمک‌ها و تجهیزاتی که ما می‌توانستیم از شهرستان‌ها یا حتی استان‌های دیگر وارد کنیم به لحاظ مسدودبودن راه‌ها امکان‌پذیر نبود.

مختاری افزود: در طول این مدت، ۲۰۰ نفر از نیروهای شهرداری به‌صورت مستقیم در خیابان‌ها مستقر بودند و خدمات ارائه می‌دادند و تعدادی هم به‌صورت غیرمستقیم کارهای ستادی و پشتیبانی را انجام می‌دادند اما در بسیاری از کوچه‌ها به‌خصوص معابر ۸ و ۱۰ متری توانایی و امکان مانور وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی تقصیر را می‌پذیریم، گفت: در حوزه اتوبوس‌رانی از ۹۰ دستگاه اتوبوس، از همان روز اول ۸۰ دستگاه اتوبوس آماده‌به‌کار بودند ولی در حوزه تاکسی‌رانی ضعف شدید داشتیم و هیچ‌گونه تاکسی در ایستگاه‌ها وجود نداشت.

منبع: شهراری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل