نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کانال بی ریشه به شعور مردم توهین نکند

کانال بی ریشه به شعور مردم توهین نکند
از ابتدا بر این باور بودم که شبکه های اجتماعی محلی غیر قابل اعتماد است به دلیل اینکه محیطی رسانه ای را فراهم می کند که هیچ نوع نظارتی برآن نیست و برخی افراد که معلوم نیست چه کسانی هستند بدون اینکه کوچکترین اطلاعی از فعالیتهای رسانه ای و رسالت رسانه بدانند و بدون هیچگونه تعهد اقدام به انتشار اخبار می کنند. به همین دلیل هرگز وارد شبکه های اجتماعی نشدم و ترجیح دادم از این محیط به دور باشم. به هیچ عنوان دوست نداشتم در مورد کانال های تلگرامی و این عرصه فریب و دروغ اظهار نظر کنم اما توهین ها به شعور مردم این روزها به جایی رسیده که دیگر سکوت را جایز ندانستم و ترجیح دادم جواب برخی از این توهین ها در همین فضای مجازی داده شود.
اما امروز پس از بارش برف در اغلب استانهای کشور و بویژه شهرستان شهریار ،قدس و ملارد با خبر شدم که یکی از کانالهای تلگرامی که خود را با ریشه می خواند و با تاسی از برخی افراد که مردم و منتقدین را بی شناسنامه می دانند افراد را بی ریشه لقب می دهد. امروز اقدام به تمجید و تشکر از مسئولینی نموده که هیچ اقدامی در جهت مدیریت بحران شهرستان انجام نداده اند. نمیدانم نتیجه اینهمه جلسات در این شهرستان چیست و چه خروجی های قابل لمسی دارد اما بخوبی قابل رویت است که با پیشبینی های انجام شده توسط سازمان هواشناسی و اطلاع مسوولین هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از این بحران نشد و حتی برخی از همشهریان در جاده ها اسیر شدند و تقریبا تمامی جایگاه های سوخت خالی ماندند و تعطیل شد.
جالب است که این کانال تلگرامی علاوه بر ریشه دار خواندن خود و بی ریشه دانستن دیگران خود را مردمی می خواند و ادعا می کند به هیچ ارگانی وابسته نیست که این موضوع خنده دار ترین موضوعی است که در سالهای اخیر شنیده بودم. اگر این کانال وابسته نیست پس حتما برف اجازه نمیداده این همه بی تدبیری را ببیند و حداقل یک درد مردم را منتشر کند… منو این همه خوشبختی محاله!!!!
آقایان فکر می کنند که مردم نمی فهمند و نمی دانند و نمی بینند.
دوستان عزیز تلگرامی با ریشه و متعهد و غیر وابسته از شما می خواهم که کمی هم با مردم باشید و برای مردم حرف بزنید. تمام خواست مردم آن حقوق شهروندی بی معنا و بی ریشه ای نیست که از سوی بزرگان شما مطرح می شود و هیچ مورد قابل دفاعی برای دفاع از حقوق شهروندی ندارد. شما شهروندان را رها کرده اید و به فکر حقوق آنها هستید؟؟!!!
آیا کوچکترین خواستهای مردم مانند مبارزه با فساد و جلوگیری از حقوق های نجومی و مدیرت بحران و شنیدن صدای مردم و… از حقوق شهروندی آنها نیست؟؟!!! چطور به خود اجازه دادید خود را با ریشه و دیگران را بی ریشه بدانید؟؟!! آیا این هم در همان حقوق شهروندی شما آمده است؟!!
شنیدم که فایل صوتی از سوی یکی از شهروندان در این کانال انتشار یافته که از مسئولین به دلیل مدیریت بحران در برف امروز تشکر می کند.
اینکه این صوت چقدر حقیقت دارد و چه کسی با چه ترفندی و با چه هماهنگی های از قبل تعیین شده ای تهیه شده است یک سوی ماجراست ولی از آن سو از تمامی کسانی که شهریار و مردم و حقوق مردم را دوست دارند و به صورت واقعی به دنبال احقاق حقوق شهروندی خود هستند خواهش می کنم در جهت احترام به خود و شعور انسانی خود از این کانال خارج شوند و اجازه ندهند افرادی با شعارهای فریبنده از اجتماع مردم مظلوم در یک کانال سوء استفاده نموده و برای خود منبع درآمد مالی درست کنند. اگر اجازه میدهیم که یک کانال به شعور ما توهین کند از ماست که بر ماست.
آیا می دانید یک کانال تلگرامی هویت خود را از تعداد افرادی که در آن حضور دارند به دست می آورد؟ شما عزیزان به این سودجویان اجازه میدهید تا از حضور شما سوء استفاده نموده و از شما برای ایجاد در آمد بیشتر استفاده کنند. خواهش می کنم این امکان را از این فرصت طلبها بگیرید و اخبار صحیح را از کانالهای مردمی دنبال کنید.
در پایان ذکر این نکته را ضروری میدانم که در مورد این کانال ها و سازمان های مردم نهاد و جایگاه آنها و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد از شور و ذوق جوانان برای حضور آنها در سازمان های مردم نهاد در شماره آتی نشریه آسمان شهریار با مردم سخن خواهیم گفت.
اسماعیل داسدار- مدیر مسوول آسمان شهریار

 

خروج از نسخه موبایل