نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دوست دارم دیدگاه مردم نسبت به شورا و شهرداری امیدوارانه تر باشد

به گزارش خبرشهر، غلامرضا رهگذر عضو پنجمین دوره شورای شهر شهریار در گفت و گوی خود با سرافرازان ضمن اشاره دقیق به بیانات رهبر معظم انقلاب که میفرمایند : «شوراها از مظاهر مشارکت مردمی برای تسهیل امور مردم است. تسهیل زندگی مردم در کارهایی که به شهرداری مربوط است را سرلوحه امور خود قرار دهید. با تکیه و امید به فضل الهی بار این مسئولیت را بر دوش کشیده ، همه ی توان خود را به ادای وظایفی که در قانون برای این شورا معین است ، مصروف کنند و خدمت به مردم را که از بزرگترین عبادات است سرلوحه ی همه ی انگیزه های خود قرار دهند.»

وی پس با اشاره به بیانات فوق گفت: بنده نیز این رهنمودها را سرلوحه کار خود قرار داده ام و همیشه بر این عقیده ام مجموعه شهرداری صندلی و جایگاه شهیدباکری ها بوده است.

عضو شورای پنجم شهریار با تاکید بر رعایت قوانین شهرسازی و صدور مجوز ساخت و ساز بر مبنای طرح تفصیلی بیان داشت: به شدت با شهر فروشی و پارکینگ فروشی مخالفم، اگر دنبال درآمد پایدار در شهر باشیم از بسیاری از اشتباهات جلوگیری میشود، البته معتقدم جهت جلوگیری از تخلفات ساختمانی و جلوگیری از رانت باید تغییرات اساسی در طرح جامع ایجاد شود تا شهر به توسعه پایدار برسد.

غلامرضا رهگذر در گفتگویی صمیمی با خبرنگار سرافرازان افزود : جای کار در شهر زیاد است و دوست دارم شهر آرامش داشته باشد و این آرامش توسط شورا ، شهرداری و مردم تامین شود.

رهگذر بیان کرد : دید مردم به شورا و شهرداری باید عوض شود ، شورا و شهرداری برای مردم و از جنس مردم است.

وی افزود: بنده معتقدم همه مسائل میبایست شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد.

بگفته وی دوره های قبل شورا نیز افراد تلاش زیادی برای رفع مشکلات شهروندان کردند ولی کاملاً مرتفع نشده و کاستی ها وجود دارد ، انشااله ماهم تلاش کنیم و روز به روز شهر ایده آل و دلخواه مردم ایجاد شود و کسی با افکار بهم ریخته وارد شهرداری نشود و اجرای عادلانه قانون را شاهد باشد.

غلامرضا رهگذر عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر شهریار در گفت و گو با سرافرازان انگیزه خود را برای حضور در شورای پنجم پیگیری مشکلات شهر و مردم دانست.

وی بیان کرد: من در ابتدا دنبال حضور در شورا نبودم ولی با دیدن مشکلات مردم که به صورت مستقیم با آنها درگیرند احساس کردم که میتوانم مشکلات آنها را پیگیری و باری از مشکلات مردم بردارم، وی خطاب به مردم گفت اگر دلشان برای شهرشان میسوزد، بدنبال انتخاب آگاهانه باشند و دنبال منافع زودگذر خود نباشند.

رهگذر اضافه کرد، واقعیت مهم در شورا این است که شورا ارتباط مستقیمی با مردم دارد و مردم هم اگر میخواهند در امورات شهر خودشان  سهمی داشته باشند باید افرادی را انتخاب کنند که تخصص ، سلامت و صداقت داشته باشند.

رهگذر در پاسخ به این سوال که آیا با راه یافتن وی به شورا نوع نگاه ایشان به مجموعه شورا شهر تغییر یافته است یا خیر گفت : در ابتدای ورود به شورا پشیمان بودم ولی هرچه جلوتر رفته و مشکلات مردم را پیگیری و مرتفع نمودم دیدگاهم نسبت به نقش مهم و تاثیرگذار شورا عوض شد.

وی خطاب به شهروندان گفت: هر کسی که برای گره گشایی از کار قانونمند، به بنده مراجعه کند پیگیر کارش خواهم بود و در این چهار سال تا جایی که میتوانم برای مردم وقت میگذارم

ایشان با بیان اینکه «باخود عهد بسته ام که در حد توان جهت احقاق حقوق جامعه به صورت جهادی تلاش کنم» مصاحبه خود را پایان داد تا پاسخگوی ارباب رجوعی باشد که پشت دفترش به انتظار پایان گفت و گوی ما بودند.

 

منبع: شورای شهر شهریار

خروج از نسخه موبایل