نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جلسه ستاد و ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان ملارد برگزار شد

به گزارش خبرشهر، در جلسه ستاد و ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان ملارد مشعشعی بخشدار مرکزی با بیان اینکه تدابیر جدی برای برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز در این بخش اتخاذ شده است، گفت: در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، اراضی زراعی و کشاورزی، جلوگیری و تخریب از ساخت و سازهای غیرمجار در دستور کار اصلی قرار دارد.

و همچنین مرادی رئیس بازرسی فرمانداری ملارد؛ هزینه و مشکلاتی که ساخت و ساز های غیر مجاز برای شهرستان ایجاد می کند به راحتی قابل جبران نیست چرا که منابع مالی و انرژی شهرستان را هدر داده و باعث می شود ساختار شهری و روستایی از منظر ظاهری نیز تغییر کند و شاهد چهره ای نامتناسب و آشفته در شهرستان باشیم.

در ادامه جلسه سلگی شهردار ملارد؛ یکی از معضلات مدیریت شهری ساخت و سازهای غیرمجاز می باشد بر همین اساس شهرداری ملارد در راستای اجرای اهداف قانونی خود، با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در شهر برخورد قاطع و قانون گرا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: چنین ساخت و سازهای غیر مجاز نه تنها از سوی شهرداری وجاهت قانونی ندارد بلکه شهرداری را موظف می‌کند به استناد قانون در مرحله اول از ساخت چنین بناهایی جلوگیری کرده و اگر هم بطور پنهانی چنین بناهایی ساخته شود، نسبت به تخریب و از میان برداشتن آنها اقدام خواهد شد.

و خراسانی معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد با اشاره به قانون برقراری انشعابات غیردائمی توسط دستگاه های ذی‌ربط اظهار داشت:
برقراری انشعاب برای ویلاسازی‌ها خلاف قانون است.

و در آخر صارمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ملارد؛ در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و در راستای سیاست‌های کلان کشور برای حفاظت از عرصه کشاورزی، جهاد کشاورزی با اخذ دستورات قضایی لازم ۶۲ مورد ساخت و ساز، دیوارکشی، محوطه سازی در اراضی کشاورزی روستاهای بخش مرکزی را قلع و قمع نموده است.

منبع: صدا و سیما

خروج از نسخه موبایل