نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

از نبود تخت بیمارستانی در ملارد تا وجود تنها 25 چادر در شهریار

به گزارش خبرشهر, بعداز ظهر امروز چهارمین جلسه علنی شورای شهر استان تهران برگزار شد و اعضای شورای شهرهای تهران به بیان نقطه نظرات خود در خصوص تاب‌آوری شهرستانهایشان در برابر زلزله پرداختند و عظیمی نماینده شورای شهر قرچک با بیان اینکه متاسفانه شهر قرچک ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما حتی اداره و سازمان هلال احمر ندارد، گفت: هلال احمر نداریم چه برسد به سوله مدیریت بحران!

وی افزود: اخیرا در پی سفر اخیر استاندار تهران به قرچک، شهرداری درخواست اختصاص بودجه برای این کار را ارائه کرده است، گفت: حتی یک سوله بحران در قرچک نداریم.

دغدغه امروز استان تهران، مدیریت پس از زلزله است

درخشان نماینده شورای شهر شهریار نیز با بیان اینکه دغدغه امروز ما در استان تهران، مدیریت پس از زلزله است، گفت: ان شاءالله که زلزله‌ای رخ ندهد؛ اما اگر رخ دهد با کسب تجربه می‌توانیم از مدیریت پس از زلزله درس بگیریم.

وی با بیان اینکه مرگ و میر، نجات زیر آوار ماندگان و نرسیدن به موقع امکانات سبب می‌شود که ضربات زیادی ببینیم، گفت: همه می‌گویند شهریار یکی از بهترین هلال احمرها را دارد؛ اما باید اعلام کند که هلال احمر شهریار تنها ۲۵ چادر دارد.

درخشان با بیان اینکه شعارزدگی ما را اذیت می‌کند و لازم است از حرف جدا شویم و به مقام عمل برسیم، گفت: چند سوال دارم و اینکه آیا استان‌های دیگر آمادگی کمک به ما در زمان زلزله را دارند؟ آیا شهرهای دیگر آماده هستند؟ آیا ادوات کوچک برای برداشتن آوار از روی افراد زنده که زیر آوار مانده‌اند را داریم؟ آیا تعداد سگ‌های زنده یاب کافی است؟

وی با بیان اینکه باید نترسیم و مشکلات را بیان کنیم تا مردم بدانند که چه کاری بکنند، تصریح کرد: وقتی در ملارد زلزله آمد بسیاری از مردم هنگام فرار از منزل دچار آسیب شدند که باید تدبیری برای پس از زلزله اتخاذ کنیم.

در ادامه این جلسه، بنار نماینده فیروزکوه شورای شهر استان تهران نیز با بیان اینکه ۷۰ درصد اراضی فیروزکوه ملی است،‌ تصریح کرد: شهرستان فیروزکوه به دلیل گسل‌های متعدد شاهد زلزله‌های زیادی بود اما مطالعاتی انجام گرفت و ۹ نقطه که در ۱۰۰ سال اخیر هیچ زلزله بالای سه ریشتر را نداشته شناسایی شد که این نقاط امن هستند که می‌توان محل اسکان زلزله زدگان را در آن بنا کرد.

آمادگی فیروزکوه برای اسکان موقت تهرانی‌ها در زلزله احتمالی

وی با بیان اینکه برای اسکان ۱۰ میلیون نفر در تهران باید زمینی سه برابر تهران داشته باشیم، گفت: فیروزکوه آماده است که در زمین‌های منابع ملی نسبت به اسکان زلزله زدگان اقدام کند.

در ادامه صفری نماینده ملارد نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود سازمان بافت فرسوده در شهرداری‌ها ایجاد شود گفت: در ملارد حتی یک سکوی اسکان موقت نداریم و تنها هشت تخته چادر وجود دارد و دریغ از یک تخت بیمارستانی و این در حالیست که ۴۰ هزار نفر جمعیت داریم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد اسناد مالکیت در ملارد قولنامه‌ایست، گفت: بنیاد مسکن می‌گوید تنها تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای بازسازی و نوسازی منازل می‌دهد و این در حالیست که بسیاری از افراد در این منطقه تحت پوشش کمیته امداد هستند و البته جای سوال است که با ۲۰ میلیون تومان چه می‌شود کرد و این وام‌ها نیز فقط به سند پرداخت می‌شود.

وی افزود: در زمان زلزله همه از زلزله صحبت می‌کنند اما بعد از دو ماه فراموش می‌شود.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل