نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نیمی از مساحت قانونی شهر قدس در قرق معادن و واحدهای صنعتی!

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری با بیان اینکه از مساحت کل شهر حدود ۴۰۰ هکتار فضای صنعتی بوده و با تصویب هیأت‌ دولت متأسفانه از محدوده قانونی شهر خارج شده است، بیان داشت: این مقدار اراضی، محدوده‌ای است که سرانه‌های عمومی شهر در آن قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح تفصیلی شهر قدس، در بخشی از نقاط صنعتی شهر باید سرانه‌های عمومی شهر تأمین شود اما بر اساس این مصوبه دولت از بدنه قانونی شهر جدا شده است.

شهردار قدس بیان داشت: بر فرض اینکه فعالیت‌های صنعتی نیز در این محدوده انجام می‌شود، اما مشکلاتی از قبیل آلودگی‌های زیست‌محیطی، تردد خودروهای سنگین در سطح شهر و… شهر قدس را درگیر می‌کند، این در حالی است که شهروندان قدس کمترین بهره‌برداری را از این واحدهای صنعتی دارند.

مختاری افزود: از مساحت یادشده هزار هکتار نیز معادن و شن‌زارهایی را شامل می‌شود که در جنوب غربی شهر قرار دارند. در این معادن به دلیل برداشت‌های بی‌رویه سال‌های گذشته، چاله‌های بسیار بزرگی شکل‌گرفته است که نه‌تنها فرصتی برای شهر نیستند بلکه تبدیل به تهدیدی جدی برای این شهر شده‌اند.

وی ادامه داد: در نهایت مساحتی که برای جمعیتی معادل ۳۸۰ هزار نفر باقی می‌ماند چیزی حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار است که این شهر را به یکی از متراکم‌ترین شهرها در کشور به لحاظ جمعیت تبدیل کرده است.

شهردار قدس بیان کرد: پایین‌ترین سرانه‌ها را از نظر آموزشی، فضای سبز، درمانی و… در شهر قدس داریم که به‌مرورزمان باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. رویکرد ما شناسایی نیاز شهروندان و اقدام بر اساس آن است.

مختاری اضافه کرد: دریافت نظرات و پیشنهادات اقشار مختلف مانند اساتید دانشگاهی، دانشجویان، اصناف، پزشکان، اصحاب رسانه و… را در برنامه داریم که جلساتی نیز با این عزیزان انجام شده است. خروجی این جلسات به‌علاوه برنامه‌هایی که خود شهرداری دارد، در قالب یک بودجه مصوب در اختیار شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل