نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

«شورای عالی فضای مجازی» تدابیر لازم برای مقابله با شایعه‌پراکنی‌ها را اتخاذ کند

به گزارش خبرشهر, حجت‌الاسلام و المسلمین موسی سالمی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار ضمن دعوت خود و عموم مردم به رعایت حدود و تقوا الهی اظهار داشت: روایتی از امام محمدباقر(ع) است که می‌فرمایند خداوند عقوبت‌هایی دارد که گاهی این عقوبت‌ها ظاهری و بدنی و گاهی نیز باطنی همچون خارج شدن مِهر انسان از دل دیگران است که به واقع این اتفاقات چوب‌های معنوی خداوند هستند.

وی بیان کرد: قسی‌القلب شدن نیز بعد از سُستی در دین یکی از بزرگ‌ترین چوب‌های معنوی است که امام باقر(ع) در این روایت بیان کرده است و در این زمینه همه ما باید مراقب باشیم تا دچار این عذاب نشویم.

امام جمعه شهریار در ادامه در خطبه دوم ضمن تبریک به مناسبت ولادت عقیله بنی‌هاشم و بانوی مدافع دین و اسلام حضرت زینب(س)، با اشاره به نامگذاری ۲۹ دی ماه به نام روز غزه افزود: آنچه که سبب پیروزی مسلمانان در غزه شده، ریشه در وحدت و مقاومت مردم غزه و مسلمانان دارد که البته برخی جوامع منطقه که ادعای خادم‌الحرمینی نیز دارند ضربه به این وحدت جوامع اسلام می‌زنند و در مقابل دشمنان تا کمر خم می‌شوند.

سالمی ادامه داد: امروز دشمن به چند چیز امید بسته است که یکی از آن‌ها ناامید کردن مردم به دین اسلام و نظام با خرج میلیاردها دلار است، و دیگری نابود کردن اعتقاد و ایمان مسلمانان و مؤمنان است، مؤمنان باید مراقب باشند که دشمن در سنگرهای خود که همین مساجد است رخنه نکند؛ چرا که دشمن درصدد به انحراف کشاندن مجالس دینی و مذهبی و اسلام است.

وی سپس با اشاره به تلاش دشمن برای مانع‌تراشی در رفع مشکلات مردم بیان کرد: دشمن در برجام امتیازهای متعددی از ما گرفت؛ اما کاری از پیش نبرد و حتی تحریم‌ها را نیز بیشتر کرد، آن‌ها تنها به دنبال خواسته‌های خودشان هستند و از هر گذری استفاده می‌کنند که مسیر را منحرف کند.

امام جمعه شهریار چهارمین هدف دشمن در سرکوبی نظام جمهوری اسلامی را شایعه‌پراکنی دانست و افزود: در این راستا مهّم‌ترین وظیفه ما این است که نگاه به بزرگانمان کنیم که چه می‌گویند و چه می‌کنند، که امروز رهبر معظم انقلاب چراغ روشن و مبیّنی در این تاریک‌خانه شایعات است.

سالمی در پایان خاطرنشان کرد: کار دشمن در فضای مجازی، به واقع مجال برای شایعه‌پراکنی است و امیدواریم که شورای عالی فضای مجازی تدابیر مطلوبی در زمینه بهبود موارد مرتبط با این فضا داشته باشد تا دشمن نتواند برداشتی به نفع خود از آن داشته باشد.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل