نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان ملارد برگزار شد

به گزارش خبرشهر، خطیبی فرماندار شهرستان ملارد در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان که با حضور محمودی نماینده مردم شهرستانهای ملارد،شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، هدف از برگزاری جلسات شورای اداری در بخش های تابعه این شهرستان را آشنائی مدیران و مسئولان با مسائل و مشکلات در این بخش ها دانست.

وی جلسات شورای اداری را محملی برای طرح موضوعات، ایجاد بستر برای تعیین رویکردها و جلب توجهات پیرامون مسائل کلی و راهبردی عنوان کرد که چانه زنی و تصمیم گیری مربوط به این موارد در کارگروه های تخصصی گرفته می شود. خطیبی ضمن اشاره به ضرورت تأمین زیرساخت ها در شهرستان نوپای ملارد و لزوم ایجاد توازن منطقه ای، بر نقش مدیریت های محلی در پیگیری امور بر اساس سند توسعه شهرستانی و توسعه استانی تأکید کرد و گفت: شهرستان ملارد بر خلاف سایر شهرستان های استان تهران از قابلیت ها و پتانسیل های ارزشمندی همچون ۷۰ هزار هکتار اراضی ملی برخوردار است که با تأمین زیرساخت ها می تواند به یکی از شهرستان های برخوردار در پایان برنامه ششم توسعه تبدیل شود. فرماندار ملارد اضافه کرد افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی ، واریز مستقیم بودجه حاصل از ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها، راه اندازی شهرک های صنعتی مصوب در بخش ملارد و صفادشت ، احداث شهرک داروئی، آغاز بکار ساخت پارک فناوری و سلامت بهمراه کسب درآمدهای پایدار برای شهرها و روستاهای سطح شهرستان از اقداماتی است که در این مسیر راهگشا خواهد بود. وی درباره وقوع زلزله در شهرستان ملارد هم گفت: بافت های فرسوده شهر ملارد مربوط به سالهای گذشته بوده و از شهرداری ها خواسته ایم در مقاوم سازی منازل با جدیت وارد شده و از این پس اجازه ساخت  هیچ منزل یا خانه ای بدون رعایت اصول مهندسی به کسی داده نشود. فرماندار ملارد در خاتمه از روسای ادارات خواست تا برنامه های دهه فجر خود را برای جمع بندی و برنامه ریزی به دبیرخانه فرمانداری اعلام کنند و همچنین برش های شهرستانی در حوزه تولید و اشتغال در برنامه های اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال و عملیاتی نمایند.
محمودی نماینده مردم شهرستانهای ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی  به عنوان میهمان این جلسه با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: توجه به مسایل اقتصادی و ایجاد اشتغال از جمله مهم ترین مسائل و دغدغه نمایندگان می باشد. وی افزود: حق مردم است حداقل درآمدشان از خط فقر بسیار بالاتر باشد. حق نداریم مردم را نسبت به توانمندی نظام جمهوری اسلامی مایوس و ناامید بکنیم.  محمودی ایجاد یاس و نامیدی را از گناهان نابخشودنی دانست و اظهار داشت: قوای سه گانه مصمم هستند تا با تشکیل کارگروه های مختلف مشکلات مردم عزیزمان را حل و فصل نمایند.  نماینده مردم شهرستانهای ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کشور به برکت نظام جمهوری اسلامی رشد کرده است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند. آینده این کشور با عزت بوده و باعزت تر خواهد بود.
در ادامه بخشدار،شهردار و رئیس شورای بخش صفادشت مسائل و مشکلات و برخی نارسایی ها را در این بخش ارائه نموده و از فرماندار خواستند نسبت به حل مشکلات مطروحه اقدامات لازم را در دستور کار قراربدهد. کمبود آب شرب و کشاورزی، پیگیری ارائه تسهیلات مناسب  برای بافت های فرسوده و کمک به شهرداری برای ایجاد در آمد پایدار بخشی از خواسته های مسئولین بخش صفادشت از فرماندار بود.

منبع: فرماندری ملارد

خروج از نسخه موبایل