نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان اولویت برنامه کمیته امداد است

به گزارش خبرشهر، وی با بیان اینکه سیره اهلبیت (ع) و سخنان حضرت امام راحل یک نقشه راه در راستای خدمت رسانی به محرومین است، اضافه کرد: کمیته امداد دارای اهدافی نورانی است و  ارائه خدمات مطلوب به مددجویان در دستور کار است. رئیس کمیته امداد با اشاره به وجود منابع مختلفی برای فقرزدایی در کشور ادامه داد: با این ظرفیت‌ها در زمینه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت و رفع محرومیت حرکت می‌کنیم.
وی از برنامه‌ریزی برای خودکفایی و توانمند کردن مددجویان و خروج آنها از پوشش خبر داد و افزود: به تدریج این افراد از چرخه حمایت خارج می‌شوند و تمرکز بر روی افراد فقیر و سالخورده قرار می‌گیرد. فتاح درآمدزایی پایدار برای مددجویان، حامی یابی برای ایتام در کنار اکرام مددجویان را از مهمترین اهدف کمیته امداد دانست. وی با بیان اینکه  توصیه ما به همکاران این است که با توجه به مردمی بودن این نهاد نباید اداری عمل کنند،چرا که کمیته امداد افراد فداکار می‌خواهد، افزود: باید در برابر محرومان خضوع و خشوع داشته باشیم، اگر فرهنگ سازی شود که مسئولان به خانه های  افراد نیازمند  بروند ، بسیاری از مشکلات افراد نیازمند و محروم برطرف خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: اعطای وام و تسهیلات اشتغال و جهیزیه نوعروسان از برنامه‌های مهم کمیته امداد است.  وی با اشاره به رشد ۶ درصدی صدقات در ۹ ماهه سالجاری نسبت به سال گذشته این شهرستان، بر تلاش مضاعف و به کارگیری از ظرفیت های موجود برای افزایش جمع آوری صدقات تاکید کرد. وی در ادامه از دستور برای ساخت ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ملارد در  شهرک اداری خبرداد و از مسئولین خواست نهایت دقت و صرفجویی را در ساخت این ساختمان همراه با ایمن سازی به کارگیرند.
درادامه خطیبی فرماندار شهرستان ملارد، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ، محمودی نماینده مجلس هرکدام به صورت جداگانه مسائل و مشکلات این منطقه محروم را بیان نموده و خواستار توجه بیشتر به محرومین این شهرستان شدند.

منبع: فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل