نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نه گفتن اعضای شورای شهر به تفرق، رمز موفقیت مدیریت شهری

به گزارش خبرشهر، داود گرجی که تجربه ۱۳ سال فعالیت در عرصه مدیریت شهری و ۲ دوره عضویت در شورای اسلامی شهر قدس را در کارنامه خود دارد، اظهار داشت: با عنایت به اینکه ۴ دوره از عمر شورای شهرها سپری شده و این نهاد مدنی تجربه حدودا ۲۰ساله‌ای را پشت سر گذاشته است، وقت آن رسیده‌ است که اعضای دوره پنجم شورا با الگوپذیری از این تجربه ارزشمند و با رویکردی جدید در مدیریت شهری ایفای نقش کنند.

وی افزود: نمایندگان مردم در شورای شهر که به عنوان محصول خرد جمعی شکل گرفته است، اگر به تفرق نه بگویند و به معنای واقعی کلمه خرد جمعی را محصول رویکرد خود قرار دهند، می‌توانند در ایفای نقش خود به عنوان قانونگذاران محلی کارنامه‌ای موفق از خود به مردم ارائه کنند و باید تلاش نمایند به عنوان پارلمان محلی، زیستن با هم را با قبول تنوع و تکثر و کشف بهترین‌ها به اثبات برسانند.

عضو دوره‌های چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر قدس با اشاره به شورای دوره اول تهران، دلیل انحلال این دوره شورا را فهم نادرست از فلسفه و ماهیت شکل‌گیری این نهاد مدنی دانست و بیان داشت: شورایی‌ها باید از روی آوردن به مرزبندی، باندبازی، انتقام‌گیری و اختلافات بی‌مورد به جد پرهیز نمایند که این موارد می‌تواند به عنوان خطرناک‌ترین آفت پارلمان محلی، رویکرد شورای شهر را به ناکجاآباد سوق داده و زمینه ناموفق بودن شورا را فراهم نماید.

گرجی تصریح کرد: در حال حاضر در شورای شهر تکریم به نقش جمعی و اجتناب از اختلاف‌ها که خود انرژی و فرصت‌ها را سلب می‌کند یک ضرورت به نظر می‌رسد. در شرایطی که با وجود تمام اقدامات و تلاش‌های انجام شده در گذشته، هنوز هم در بخش‌های مختلف زیرساختی و سرانه‌های عمومی، فاصله معناداری با استانداردها وجود دارد، تنها با هم‌افزایی توان و خرد جمعی می‌توان شاهد تحولاتی در این زمینه بود.

وی در ادامه تجربه ۲ دهه‌ای مدیریت شهری را چراغ راه دوره‌ فعلی شورای شهر برای برنامه‌ریزی درست و اصولی در جهت توسعه شهر عنوان کرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر باید آسیب‌شناسی از عملکرد دوره‌های پیشین را در دستور کار خود قرار دهد و حقوق شهروندی را آنگونه که شایسته زیستن در یک شهر است به منصه ظهور رساند، چراکه کار اجتماعی و خدماتی برای شورا یک ثروت و سرمایه است زیرا کار برای مردم که اصل سرمایه هستند، خواهد بود.

گرجی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر باید آگاهی خود را با تکیه بر خرد جمعی وسعت بخشند و ثمره آن را با برنامه‌ریزی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به مردم نشان دهند که در این چشم‌انداز باید سهم مردم با رویکرد پاسخگویی، مطالبه‌گری، ارتباط و تعامل با مدیریت شهری مورد توجه خاصی قرار گیرد.  پارلمان شهری باید نماد وحدت در شهر باشد و این وحدت جز با اجتناب از هرگونه تفرقه و اختلاف بین اعضای شورا به دست نخواهد آمد.

 

منبع: شورای شهر قدس

خروج از نسخه موبایل