نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شبکه بهداشت و درمان گلوگاه فساد واحدهای صنفی بدون پروانه محسوب می‌شود

به گزارش خبرشهر، جلسه کمیسیون نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی و تولیدی شهرستان قدس با حضور رئیس کمیسیون اصناف و مشارکت‌های مردمی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف شهرستان قدس و سایر اعضای کمیسیون و اتحادیه‌های صنفی در محل اتاق اصناف شهرستان قدس برگزار شد.

در این جلسه حسین چناقچی رئیس کمیسیون صنایع و جذب مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر قدس اظهار داشت: کمیسیون نظارت باید به‌صورت مستقیم و مستمر بر روند فعالیت واحدهای صنفی و واحدهای بدون پروانه نظارت نماید.

وی افزود: با توجه به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی سال تولید و اشتغال نام‌گذاری شده و ایشان بر تحقق بحث اشتغال تأکید مؤکد داشته‌اند، باید تمام تلاش و محور فعالیت‌های ما در بحث نظارت از صنوف بر روند اشتغال‌زایی باشد.

رئیس کمیسیون اصناف و مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه توجه به‌سلامت شهروندان در عرضه کالاهای مصرفی و ارائه خدمات نکته بسیار مهمی است که تمام واحدهای صنفی تولیدکننده باید به آن توجه کنند، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان دراین‌بین نقش مؤثر و مهمی را بر عهده دارد و در واقع به‌ عنوان گلوگاه فساد در واحدهای صنفی بدون پروانه محسوب می‌شود.

چناقچی بابیان اینکه هم‌اکنون از ۷۴۹ واحد صنف موجود، ۴۵۹ واحد در حال طی سیر مراحل صافی‌های شبکه بهداشت و درمان هستند، خاطرنشان ساخت: کارشناسان شبکه بهداشت تلاش نمایند که در خصوص نظارت از واحدهای صنفی، بر اساس موارد مشخص‌شده از سوی اتحادیه اعمال کارشناسی کنند.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر واحدهای صنفی بر اساس چک‌لیست مصوب صورت پذیرد، بیان کرد: در طرح تشدید نظارت بر اصناف شامل نظارت بر نصب برچسب قیمت، چک‌لیست‌های بازرسی و نظارت و ملزم کردن همه واحدها به صدور فاکتور فروش است.

چناقچی بابیان اینکه نظارت در ایام پایانی سال بر واحدهای صنفی، تشدید می‌شود، متذکر شد: این طرح شامل کنترل و اعمال قانون برای واحدهای متخلف است و  با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تنظیم بازار تا پایان سال ادامه  خواهد داشت.

 

منبع: شهرداری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل