نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

طرح های اشتغال زائی باید بومی سازی شوند.

به گزارش خبرشهر، سلطانی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان ملارد در جمع اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان با اشاره به ارائه طرح های متنوع اشتغال زائی از سوی دولت، ضمن تأکید بر بومی سازی ، تلاش برای بازگشت اعتماد مردم به روی آوردن به این دست طرح ها را خواستار شد. وی طرح هائی همچون تکاپو، روستا – تعاون و کارورزی را نمونه هائی از این دست طرح های ایجاد اشتغال فراگیر برشمرد که در دست اجرا می باشد .

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ملارد تصریح کرد در اجرای مطلوب این طرح ها باید مزیت های آنها و همچنین نیازهای شهرستان مدنظر قرار گیرد.

سلطانی در ادامه به نقش تسهیل گران و کارشناسان مستقر در ادارات ذیربط برای پیگیری مستمر و جدی حسن اجرای این طرح ها و رفع نواقص موجود در روند تشکیل پرونده ها اشاره کرد و افزود این کارشناسان موظفند گزارش عملکرد های خود در ارتباط با ثبت نام کنندگان، پذیرندگان و دستگاه های اداری را به صورت هفتگی به دبیرخانه این کارگروه ارسال نمایند.  معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ملارد قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری را باردیگر یادآور شد و گفت: برای استفاده از مزایای این طرح ها می توان تعاونی های موجود و ثبت شده در سطح روستاهای شهرستان را به این سمت سوق داد به شرط آنکه دنبال کردن این طرح ها باعث سردرگمی و ایجاد معضلات جدید برای اعضای آنها نباشد. وی هدف از اجرای این طرح ها را استفاده از تسهیلات در نظر گرفته برای رونق اشتغال عنوان کرد و از مسئولان خواست ضمن آشنائی با نحوه ارائه این طرح ها و همچنین آشنائی با جزئیات و روند عملیاتی کردن آنها با تقسیم کار به انجام وظایف محوله بپردازند. در ادامه این جلسه هر کدام از حاضرین به ارائه نقطه نظرات ، پیشنهادات و معضلات پیش رو در اجرای این طرح ها پرداختند. گفتنی است در شهرستان ملارد بیش از ۴۵۰ نفر برای بهره مندی از این طرح ها ثبت نام نموده اند که انتظار میرود با اطلاع رسانی بیشتر و پیگیری دستگاههای متولی ، این تعداد در آینده رشد چشم گیری داشته باشد.

 

منبع: فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل