نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهریاری‌ها برای جلوگیری از تبدیل باغ 8 هکتاری به آپارتمان تجمع کردند

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد روان، امام جماعت مسجد جامع امام رضا (ع) شهرک کمیته شهریار اظهار کرد: جنب مسجد جامع در شهرک کمیته در خیابان شهید رزاق‌دوست شهریار یک باغ هشت هکتاری وجود دارد.

وی ادامه داد: حدود پنج یا ۶ سال پیش این باغ به دست کمیته رفاه شهرداری شهریار افتاد و خریداری شد؛ آن را قطعه‌قطعه کرد و به کارمندان شهرداری فروختند و در این چند سال بخشی از باغ را سوزاندند و خشک کردند و بخشی از باغ هم در قالب همان درخت‌ها مانده است.

امام جماعت مسجد جامع امام رضا (ع) شهرک کمیته شهریار با تأکید بر اینکه مردم و اهالی متوجه شدند و جلوی کار را گرفتند، تصریح کرد: دقیقاً مقابل این هشت هکتار، اداره جهاد کشاورزی است؛ اگر کسی در خانه و باغشان یکی دو درخت قطع کند، برخورد بدی با متخلف می‌کنند و جریمه می‌شود.

روان بیان کرد: در حالی‌ که بخش عمده این هشت هکتار باغ را مقابل اداره جهاد کشاورزی خشک کردند، به مردم گفتند می‌خواهند در این باغ آپارتمان‌سازی کنند و طبق قانون هم هست که ۶۰ تا ۷۰ درصد این باغ اگر به آپارتمان تبدیل شود، باید وارد سرانه محل شود.

وی با اشاره به اینکه شهرک کمیته و شهریار سرانه محله درست و حسابی ندارد و محلی را برایشان درست نکرده‌اند، اضافه کرد: شهرک کمیته داروخانه، درمانگاه، سالن ورزشی، هیچ امکانات آموزشی و کتابخانه ندارد.

امام جماعت مسجد جامع امام رضا (ع) شهرک کمیته شهریار با بیان اینکه تمام حرف مردم و اهالی این است که اگر این باغ می‌خواهد آپارتمان شود، ۶۰ تا ۷۰ درصد این باغ باید به سرانه محل اختصاص داده شود، تصریح کرد: از سال ۹۰ تا الآن جلوی این کار گرفته شده است.

روان با اشاره به اینکه سال گذشته از دادستانی نامه گرفتیم که برای این باغ یک سال حق‌آب بدهند، افزود: روزهای گذشته بیل مکانیکی آورده‌اند و دیوار باغ را خراب می‌کنند و شروع به کار کردن کردند و تا امروز هم کسی جواب‌گوی مردم نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه اهالی مقابل باغ تجمع و اعتراض کردند، اظهار کرد: صدای ما را به مسؤولان برسانید که حق مردم در حال از بین‌ رفتن است.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل