نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بافت فرسوده معضلی بزرگ در زمان زلزله ایجاد می کند

به گزارش خبرشهر، بنفشه رفیعی با بیان این مطلب گفت: بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده حدود ۷۰ درصد شهرقدس را بافت فرسوده تشکیل می دهد که در نوع خود آماری فاجعه بار محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به وقوع زلزله هفته گذشته در شهرقدس و آمار بافت فرسوده و معابر باریک شهر در قسمت های فرسوده شهر، نقطه‌ضعف عمده ما در برابر زلزله بافت‌های فرسوده و راه‌های عبوری باریک خواهد بود.

وی اظهار داشت: البته این موارد در مواقع غیر اضطرار نیز مشکل ساز است و به همین دلیل باید به فکر بهسازی و نوسازی این قسمت اعظم شهر باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قدس گفت: مدیریت شهری قدس به موضوع احیای بافت های فرسوده، به عنوان اولویتی ضروری و حائز اهمیت نگاه می کند و با عنایت به ضرورتی که در این خصوص برای بهسازی چنین ابنیه و اماکنی احساس می شود، بسته های تشویقی ویژه ای در این خصوص تعریف و تصویب شده که می تواند انگیزه لازم برای اقدام به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در چارچوب استانداردهای شهریِ احداث بنا را در مردم ایجاد کند.

وی ادامه داد:بخشودگی بخشی از عوارض شهری برای بافت های فرسوده، بسیار قابل توجه است که چنین حرکتی موید عزم جدی مدیریت شهری قدس برای بهبود و ارتقای استانداردها در ابنیه های شهری است.

رفیعی ذکر کرد: هزینه ای که صرف بهسازی و نوسازی بافت فرسوده می گردد در واقع یک نوع سرمایه گذاری است و شهرداری می تواند با استفاده از کارگزاران مختلف در تسریع این روند موثر باشد.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت شهروودان در بهبود شرایط این شهر بویژه احیای بافت فرسوده، عنوان کرد: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در قدس نیازمند همت مسؤولان و مشارکت شهروندان است زیرا تحقق این امر بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.

 

منبع: شورای شهر قدس

خروج از نسخه موبایل