نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۸۷ درصد بافت روستایی ملارد فرسوده است

به گزارش خبرشهر، بهمن خطیبی در جلسه ستاد بحران استان تهران مشترک با جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران ملارد که با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران و سایر مسئولان برگزار شد اظهار داشت: از همان آغازین لحظات زلزله جلسه‌های مورد نیاز پیگیری و تدابیر لازم اندیشیده شد.

۲۴۰ هکتار از ۲هزار هکتار بافت محدوده شهری ملارد فرسوده است

وی ادامه داد: فردا نیز به مناسبت روز ایمنی موضوع فرهنگ‌سازی در شهرستان پیگیری خواهد شد، ضمن اینکه به دنبال این هستیم که نیازسنجی‌های مورد نیاز دیگری را نیز در منطقه با یک کارگروه استانی انجام دهیم.

فرماندار ملارد با بیان اینکه در مواقع بحران منطقه ملارد امکانات لازم را ندارد تصریح کرد:۲۴۰ هکتار از ۲هزار هکتار بافت محدوده شهری فرسوده است و نزدیک به ۵۰هزار خانواده با ۱۵۰هزار نفر جمعیت در این بافت فرسوده مستقر هستند.

خطیبی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان ۳۳ دهیاری و دو شهر داریم بیان کرد: طبق جمع‌بندی انجام شده این دهیاری‌ها و شهرها ملزم شدند تا اقلام موردنیاز ۱۰درصد جمعیتی منطقه که ۱۱۵هزار نفر هستند را فراهم کنند؛ به علاوه مجموعه‌ای برای مدیریت بحران در منطقه ملارد نداریم که البته زمین آن تأمین شده و به زودی با پیگیری‌ این مهم را با همراهی استانداری و خیران به سرانجام می‌رسانیم.

۸۷درصد بافت روستایی ملارد فرسوده است

وی عنوان کرد: ۸۷درصد بافت روستایی فرسوده است که البته در این مورد خسارت ساختمان‌های روستایی کم بوده است و در بخش شهری نیز تنها تعدادی ترک‌خوردگی در سقف و دیواره‌ها داشتیم.

فرماندار ملارد با بیان اینکه دو اردوگاه دانش‌آموزی در منطقه داریم که امیدواریم شرایطشان محیا شود گفت: ارائه تسهیلات با بهره کم، تسهیل امور مرتبط با نوسازی و رفع موارد مرتبط با زمین‌های قولنامه‌ای که بعضا مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند نیز موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بخش خصوصی در زمینه نوسازی بافت فرسوده وارد شود

خطیبی با اشاره به لزوم آموزش اظهار داشت: آموزش در این منطقه لازم است و امید است شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فضا را به سمتی ببرند که ساکنان بتوانند بافت فرسوده را با سرعت بهبود ببخشند که البته در این زمینه نیز بخش خصوصی باید پر رنگ‌تر وارد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است که لوازم، ملزومات و تجهیزات بیشتری در شهرستان‌هایی همچون ملارد تهیه شود و درخواست‌هایی را نیز در این زمینه داشته‌ایم و امیدواریم که به شهرستان ملارد بیش از گذشته توجه شود.

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل