نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استاندار تهران: هیچ زنگ و تماسی نباید سبب احداث ساختمان غیرمقاوم شود

به گزارش خبرشهر، محمد حسین مقیمی در جلسه ستاد مدریت بحران استان تهران مشترک با جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران ملار د که با حضور نماینده قدس، شهریار و ملارد و مدیران کل مرتبط با این ستاد در محل فرماندار برگزار شد اظهار داشت: از آغازین دقایق وقوع زلزله تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط آمادگی کامل داشتند و وارد عرصه شدند تا نیاز ها و ملزومات مورد نیاز منطقه را فراهم کنند.

وی بیان کرد: همه کارگروه‌ها در چارچوب قوانین و وظایف آماده‌باش بودند و در حوزه هلال احمر نیز آماده بودیم که البته کمبودهایی وجود داشت که در همان آغاز تأمین شد و امیدواریم به مرور انبارها تا حدی که مورد نیاز است با ملزوماتش فراهم شود.

در نقشه‌های شهر محل‌های اسکان جانمایی شود

استاندار تهران به چهار جلسه پیرامون آسیب‌شناسی زلزله اشاره کرد و افزود: اولین کاری که باید انجام می‌شد کارگروه انتظامی بود که این کار انجام شده و در کنار آن کارگروه امداد و نجات کار خود را شروع کرد که یکی از اشکلاتی که ممکن است در امداد رسانی به وجود بیاید، موضوع رسیدن به محل است که در این زمینه نیز نامه‌های موردنیاز ارسال شده و شهرداری‌ها و دیگر نهادهای مرتبط ملزم شده‌اند که فضایی را مختص به امدادرسانی ایجاد کنند.

مقیمی بیان کرد: برخی اقدامات با مصوبه حل نمی‌شود، بلکه باید در محور آموزشی به صورت مستمر حرکت کند تا ملکه ذهن شهروندان نیز بشود، در نقشه‌های شهر محل‌های اسکان جانمایی نشده است که در این موارد نیز باید اقداماتی انجام شود و ملزومات آن نیز فراهم شود.

مقاوم‌سازی ساختمان‌ها پیگیری شود

وی با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات نیز باید اقدامات مرتبط در حوزه اعتباری انجام شود تصریح کرد: سوخت‌رسانی نیز یکی دیگر از اموری است که باید به خوبی انجام شود که به دلیل عدم آگاهی مردم این مهم در زلزله اخیر به سختی به نتیجه رسید و در این زمینه نیز باید آموزش‌های بازم ارائه شود.

استاندار تهران با اشاره به آمادگی بیمارستان‌های استان در زمان زلزله عنوان کرد: نیازهای امدادی نیز از جمله ملزوماتی است که مورد بررسی قرار داده و پیگیری می‌کنیم، در حوزه علمی نیز ضمن اینکه به کارشناسان احترام می‌گذاریم این را نیز باید در نظر داشته باشیم که باید با زلزله کنار بیاییم و در زمینه مقاوم‌سازی ورود جدی داشته باشیم.

هیچ زنگ و تماسی هم نباید سبب احداث ساختمان غیرمقاوم شود

مقیمی اظهار داشت: نباید به ساخت و سازهای غیرمقاوم پایان کار داد و در این مورد اصلا نباید کم‌کاری صورت گیرد و هیچ زنگ و تماسی هم نباید سبب احداث ساختمان غیرمقاوم شود؛ از این رو باید به بحث نظام مهندسی توجه ویژه توجه شود.

وی با اشاره به وظایف ستاد بحران خاطرنشان کرد: آموزش قبل از رخداد باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و فضای مجازی نیز به جای پخش شایعات بیهوده در مسیری قدم بردارد که آموزش‌های موردنیاز مرتبط با این فضا ارائه شود که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

در حوزه روستایی وام ۴ درصد در راستای بازآفرینی و مقاوم‌سازی اجرایی می‌شود

استاندار تهران گفت: طرح بازآفرینی نیز باید مورد توجه قرار گیرد که با مشارکت همه دستگاه‌ها می‌توان به این طرح سرعت بخشید؛ در حوزه روستایی وام ۴ درصد در راستای بازآفرینی و مقاوم‌سازی در حال انجام است که می‌تواند نقش موثری در بازسازی فضای روستایی داشته باشد.

مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: طرح بازآفرینی و مقاوم‌سازی در بافت فرسوده شهرستان ملارد باید مورد توجه جدی قرار بگیرد در این راستا هر چه در توان باشد بر مبنای شرایط قانونی و اعتبارات ورود کرده و هر چه بتوانیم سرعت این کار را بیشتر خواهیم کرد تا شهروندان بهترین خدمات را دریافت کنند.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل