نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۷۶ مورد مراجعه مرتبط با زلزله به بیمارستان‌های شهریار گزارش شده است

به گزارش خبرشهر، محمدهادی ناصح اظهار داشت: از آغازین دقایق بروز زلزله آماده‌باش کامل در تمام مجموعه بهداشتی و درمانی در ۷ شهر شهریار، بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و بیمارستان سجاد(ع) این شهرستان برقرار بود.

وی عنوان کرد: در پی زلزله ۵٫۲ ریشتری منطقه غرب تهران که در شهرستان شهریار نیز لرزش آن احساس شد، ۶۴ مراجعه مرتبط با زلزله به بیمارستان‌های سجاد(ع)و بیمارستان تأمین اجتماعی داشتیم که از این تعداد ۴۸ نفر به صورت سرپایی مداوا و همچنان ۸ نفر تحت‌نظر هستند تا اقدامات لازم برای این افراد انجام شود، همچنین ۱۲ مراجعه به بیمارستان نور شهریار گزارش شده که ۶ مورد بانوان حامله بوده و ۶ نفر دیگر نیز مصدومیت به خاطر استرس و ضرب‌خوردگی مرتبط با زلزله داشتند که این افراد نیز مرخص شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار عنوان کرد: از این ۶۴ مراجعه‌کننده یک خانم که به تأمین اجتماعی مراجعه کرده بود فرزند خود را بدون مشکل و در کمال سلامت به دنیا آورد و ۶ مراجعه به خاطر بروز مسمومیت با گاز منواکسید کربن بود که دلیل آن هم روشن کردن آتش در محل غیرمناسب و یا داخل چادرهایی که برپا کرده بودند ایجاد شد.

ناصح در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه شهرستان حالت آماده‌باش به خود گرفته است تصریح کرد: اورژانس شهرستان شهریار در پی این زلزله ۴۰ مأموریت اعزامی داشته که از این تعداد ۱۳مورد نیاز به ارجاع به بیمارستان داشتند و همچنین یک اعزام نیز به استان تهران برای طی کردن مراحل درمان موردنیاز شخص مصدوم را داشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مراجعه‌کنندگان حضوری و افرادی که توسط اورژانس به بیمارستان ارجاع داده شده بودند بعضا با مصدومیت‌های ناشی از استرس و به‌سبب عجله و شتاب در زمان زلزله رخ داده که در این مورد نیاز به اموزش و فرهنگ‌سازی داریم.

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل