نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اهتمام برای بازسازی گلزار مطهر شهدای شهر قدس

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری ظهر امروز در نشستی که به‌منظور سامان‌دهی و بازسازی گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) شهر قدس و با حضور ابراهیم ولایت مسؤول بنیاد شهید شهرستان قدس، غلامحسین حیدری معاون فنی و عمرانی شهرداری، مهدی حمیدی مسؤول امور ایثارگران شهرداری و ابوطالب آذربرا رئیس کمیسیون امور ایثارگران شورای اسلامی شهر قدس برگزار شد، بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی این طرح تأکید کرد.

مختاری با بیان اینکه اهمیت و جایگاه رفیع جهاد و شهادت در نظام اعتقادی مردم و مبانی انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که وضعیت گلزار مطهر شهدا از هر حیث با شأن و منزلت شهدا همخوانی داشته باشد، گفت: بر این مبنا حفظ و بازسازی گلزار شهدا که باید به‌عنوان سمبل فرهنگ جهاد و شهادت، فراروی نسل‌های آتی و ادامه‌دهندگان راه انقلاب اسلامی قرار گیرد، امری لازم است؛ باید جلساتی با حضور دستگاه‌های متولی این امر به‌منظور پیگیری و هماهنگی لازم در خصوص اجرای اصولی عملیات مرمت و بازسازی مزار شهدا در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سالیان زیادی از احداث گلزار شهدای شهر قدس می‌گذرد، بنای این مکان دچار فرسودگی‌هایی شده است که به‌طور مثال هنگام بارندگی، آب از سقف بنا به داخل نفوذ می‌کند. علاوه بر این برخی نازیبایی‌های بصری نظیر فاصله نامناسب سنگ مزار شهدا مشاهده می‌شود که در شأن این مکان معنوی نیست؛ به همین منظور بازسازی و مرمت گلزار شهدا در دستور کار قرار گرفت.

شهردار قدس در تشریح جزییات طرح بازسازی گلزار شهدای شهر قدس، گفت: در این طرح که عملیات اجرایی آن در شهریورماه سال‌جاری کلنگ‌زنی شد، فضای داخل بنای گلزار شهدا طراحی‌شده و مرمت و بازسازی کلیه فضاها و بناهای گلزار شهدا اجرا می‌شود.

مختاری با بیان اینکه فضاسازی و زیباسازی محوطه گلزار شهدا از دیگر بخش‌های این طرح است، افزود: شهرداری از تمام توان خود برای تحقق این امر بهره خواهد گرفت و پیش‌بینی می‌شود این پروژه طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسد.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل