نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

طرح CPR شهری برای نخستین بار در کشور در شهر قدس اجرا می‌شود

به گزارش خبرشهر، نخستین کنگره بین‌المللی ۶۰ سال مددکاری اجتماعی در ایران با حضور روری تروئل دبیرکل فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی و هیأت همراه، فرماندار قدس و مسؤولان نهادهای حمایتی شهر قدس  در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در این کنگره با بیان اینکه با حمایت همه‌جانبه مسؤولان شهری در تمام حوزه‌ها اتفاقی در شهرستان قدس رقم خورده که علی‌رغم اینکه طولانی‌مدت نیست اما در خور توجه است، گفت: کارهایی انجام شد که در کشور الگو خواهد بود و ما این زحمت را به شهر قدس دادیم تا ظرفیت‌های مددکاری اجتماعی ایران را در این فاصله زمانی کم نشان دهیم.

سیدحسن موسوی افزود: موفقیت شهرستان قدس در حوزه اجتماعی به حمایت مسؤولان شهری از پروژه‌ها برمی‌گردد و در غیر این صورت طبیعتاً این اتفاقات خوب نمی‌افتاد.

وی در خصوص بازخورد بازدیدهای اعضای هیأت فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی از مراکز مددکاری اجتماعی در شهرستان قدس اظهار داشت: گروه بازدیدکننده حس خوبی را به ما منتقل کردند و این نشان می‌دهد که مسؤولان مشارکت و همفکری در کارها را در عمل ثابت کرده‌اند که بهترین راه موفقیت روحیه همکاری و مشارکت بین همه مسؤولان باشد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه مسؤولان شهری، شهر قدس را به یک شهر الگو در حوزه اجتماعی تبدیل کرده‌اند، گفت: آرزوی ما این است که مدیریت شهری به سمت مدیریت خدمات اجتماعی تغییر مسیر دهد.

موسوی افزود: از مدیریت شهری انتظار می‌رود که در حوزه اجتماعی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده و از سازمان‌های غیردولتی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند، حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در حوزه اجتماعی صرفاً با تخصص به دست نمی‌آید، بیان کرد: این حمایت‌ها و هماهنگی‌ها نقش بی‌بدیلی در ارتقای حوزه اجتماعی دارند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در خصوص نقش نهادهای انتظامی و امنیتی در مددکاری اجتماعی گفت: نهادهای انتظامی و امنیتی باید به این نقطه برسند که افزایش رضایت و امنیت اجتماعی پایدار در جامعه ایجاد شود که با نگاه سیاسی و امنیتی به این موضوع امکان‌پذیر نخواهد بود.

موسوی با بیان اینکه نشان دادیم که حمایت‌های مسؤولان می‌تواند زمینه مشارکت مردم در حوزه اجتماعی را فراهم کند، اظهار داشت: شهر قدس نخستین شهری خواهد بود که طرح CPR شهری در آن اجرا می‌شود و در کمتر از یک سال این موضوع در کانون توجه قرار می‌گیرد که نشان از ارتقای کیفیت خدمات اجتماعی در این شهرستان دارد.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل