نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تصویب لایحه حمایتی دولت از معلولان راهگشای مشکلات آن‌ها است

به گزارش خبرشهر، انوشیروان محسنی بندپی در همایش تجلیل و گردهمایی معلولان شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد که با حضور مسئولان کشوری و شهرستانی به میزبانی محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در شهریار برگزار شد اظهار داشت: خدمت به معلولان امری ضروری و پر اهمیّت است و این مهّم کار ارزنده‌ای است که نمایندگان پیگیر بسترسازی برای این افراد در جامعه امروز هستند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که سازمان بهزیستی کشور برنامه‌های خود را بر سه محور تنظیم و در حال پیگیری است عنوان کرد: نخستین موضوع جلوگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها است که در این راستا توانستیم با برگزاری طرح شنوایی‌سنجی، بالای ۸۰ درصد از افراد و در پیشگیری از تنبلی چشم نیز با اجرای طرح مطلوبی ۸۳ درصد پوشش را در استان تهران داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: فراگیر کردن خدمات امر دیگری است که درصدد به سرانجام رساندن آن هستیم تا هر که نیاز به خدمات متنوع بهزیستی دارد را بتوان پوشش داد، تا پویایی و خلاقیت‌ها تحت تأثیر کاستی‌ها قرار نگیرد.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایحه حمایتی دولت از معلولان که در ۳۵ ماده به مجلس شورای اسلامی ارائه داده شده است گفت: تصویب این لایحه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه معلولان باشد که از جمله این موارد بهبود تردد آسان و اجتماع‌پذیر کردن معلولان در جامعه است که در آن همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که تمام موازین قانونی را به صورت کامل به سرانجام برسانند.

وی همچنین بیان کرد: بحث قانون استخدام ۳ درصد و بهبود خدمات توانبخشی که با این لایحه در تعهدات بیمه پایه قرار می‌گیرد و با دفترچه بیمه سلامت قابل دریافت است از دیگر مواردی است که به جد پیگیر آن هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به تشکیل شورای عالی معلولان در کشور خاطرنشان کرد: این شورا که نظارت و ارزیابی اقدامات، برنامه‌ها و تدوین امورات و ملزومات را پیگیری می‌کند، طور حتم در کشور و امور معلولان بهزیستی بسیار تأثیرگذار است.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل