نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انگلیس در جنایات منطقه “جاده صاف‌کن” آمریکا است

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی در نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته شهریار ضمن دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: سه علامت اگر در کسی باشد هر قدر هم اظهار عاقلی کند، گول خورده که عیب دیگران را دیدن و عیب خود را ندیدن و به‌دنبال عیب‌جویی بودن نخستینِ این خصایص است.

وی در ادامه بیان کرد: دومین خصیصه داشتن ایرادات اخلاقی است که با وجود دارابودن آن، مردم را به‌واسطه همان خصایص نکوهش کنیم و سوم این است که با اعمال و دخالت در زندگی و کار مردم برای آن‌ها مشکل ایجاد کنیم.

حوزه و دانشگاه دو بازوی اصلی حرکتی کشور هستند

امام جمعه شهریار با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو تصریح کرد: اولین مناسبت ۲۶آذر ماه روز حمل و نقل و روز رانندگان است، که باید به این بزرگواران بیشتر توجه شود و از این تریبون از این افراد و مسئولان مربوطه تشکر داریم.

سالمی بیان کرد: مناسبت دیگر شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است که باید از این مهم مراقبت کرد؛ چراکه دشمن از آغاز انقلاب اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار داشته باشند را برنمی‌تابید و امیدواریم این ارتباط بیشتر شود، چراکه حوزه و دانشگاه دو بازوی اصلی حرکتی کشور هستند.

تاریخ نشان داده که سازش با دشمنان نتیجه‌ای جز شکست ندارد

وی با اشاره به اینکه تصمیم اخیر رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا از روی عجز است گفت: نتیجه این اقدام چیزی جز شکست نیست، دشمنان به دنبال ایجاد فضا برای سازش مسلمانان با رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه هستند، تجربه تاریخ نشان داده است که سازش با دشمنان نتیجه‌ای جز شکست ندارد.

امام جمعه شهریار تصریح کرد: این اقدام ترامپ اعلام دشمنی علنی با مسلمانان است و سه کشور عربی که در مقابل این دشمن بزرگ اسلام سازش کرده‌اند، خائن به اسلام و قدس شده‌اند، اخیرا کشورهای اروپایی هم در مورد این اقدام ترامپ اعتراض کرده‌اند، اما تنها انتقاد کافی نیست.

انگلیس جاده صاف کن آمریکا است

سالمی به حضور وزیر امور خارجه انگلیس در کشور اشاره کرد و افزود: اقدام رئیس قوه مقننه در زمینه بیان موضوعات مربوط به برجام و زبان انتقادی که به مسئول انگلیسی داشت را تحسین می‌کنیم، چراکه انگلیس به‌دنبال منافع خود است؛ در واقع امروز در کنار امریکا هر مشکلی که در منطقه رخ می‌دهد مقصر آن انگلیس است.

وی با اشاره مشکلات و جنایاتی که انگلیس به انقلاب، اسلام و کشور داشته است عنوان کرد: زمینه‌چینی ترور دانشمندان، حمایت از فتنه، حمایت از سلمان رشدی معلون، حمایت مستمر از منافقین در تمام دنیا، حمایت از صدام در زمان جنگ تحمیلی، ایجاد اختلاف قومی در کشور و …زیر سر انگلیس است و در واقع انگلیس جاده صاف کن آمریکا است.

مسئولان به فکر مردم باشند

امام جمعه شهریار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه کشور در سال ۹۷ خطاب به مسئولان اظهار داشت: شما اهل ایران هستید و باید به مردم خدمت کنید، توجه داشته باشید که قلم و رأی‌تان برای این مردم بچرخد؛ معلوم نیست چرا هنوز نجومی بگیران در حال دریافت حقوق نجومی هستند؛ معلوم نیست چرا به موضوع یارانه‌ها بی‌توجهی می‌شود.

سالمی در پایان ضمن اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی خاطرنشان کرد: چرا به فکر مردم نیستید، برخی مسئولان در کشور سخنان افراد قبل از انقلاب را می‌گویند، مسئولان به فکر مردم باشند و اگر می‌خواهید در دل مردم باشید دلسوز آنها باشید.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل