نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهریار با روسای انجمنها

به گزارش خبرشهر، نشست صمیمانه مسئولین فرهنگی وهنری شهرستان با روسای انجمنها در دفتر ستایش راد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و با حضور علی پناه سرپرست اداره، مهدور رئیس و عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی، علیمحمدی عضو کمیسیون شورای اسلامی، روسای انجمن های شعر و ادب، مکتب شهریار، موسیقی، هنرهای نمایشی، سینمای جوان، خوشنویسان، ادبیات داستانی و رویش از ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزارشد .

بنا بر همین گزارش، این جلسه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط علائی نسب مدیر فرهنگسرای استاد شهریار آغاز و در ادامه ستایش راد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ضمن خیر مقدم به اعضای جلسه به ارائه گزارشی از فعالیتهای معاونت در طول تصدی مسئولیت پرداخته و بر حمایت از هنرمندان و رفع مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر تاکید نمود.

روسای انجمنها ازجمله: استاد نخجوانی مسئول انجمن ادبی شهریار در سخنانی ضمن تشکر از مسئولیت پذیری مدیران فرهنگی و هنری بر در اختیار گذاشتن امکانات به مسئولین جهت نیل به اهداف تاکید نمودند.

استاد نصر خواستار تعامل مناسب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری در حوزه فرهنگ و هنر را بیان و افزودند در حال حاضر خوشبختانه این تعامل در سطح گسترده برقرار گردیده است .

خانم سادات مسئول انجمن ادبیات داستانی شهرستان به توانمندیها و کشف استعدادهای جوان در شهرستان شهریار اشاره داشته و اظهار امیدواری نمود در آینده شاهد افتخارات بسیاری در سطح کشوری از سوی این جوانان راشاهدباشیم .

 آقای جعفری از اعضای انجمن موسیقی در خصوص عدم پیش بینی بودجه برای فرهنگ و هنر و ردیف بودجه گلایه داشته و از برنامه ریزی انجمن موسیقی برای برگزاری نشستهای تخصصی و جشنواره های موسیقی بمناسبتهای ملی و مذهبی درسال آینده خبر داد .

استاد محمد ابراهیم خیریه مسئول انجمن خوشنویسان به قدمت انجمن اشاره و در اختیار گذاشتن فضایی  مناسب در فرهنگسرا ی استاد شهریار را خواستار گردیدند .

استاد احمد فرجی باتشکر از اعضای کمیسیون فرهنگی شورا و معاونت فرهنگی شهرداری خبر درحال چاپ مجموعه ای ینام «سی سال شعر» را به اطلاع اعضا رسانده و خواستار ارائه برنامه های سالانه توسط انجمنها به مسئولین مرتبط با حوزه فعالیتشان گردیدند.

امیر حسین بغدادی مسئول انجمن سینمای جوان حمایتهای مادی در بخش تامین تجهییزات و امکانات سمعی و بصری  را از خاستگاههای انجمن سینمای جوان دانست.

امید نقوی مسئول انجمن شعر رویش نیز تغییر نگاه در حوزه فرهنگ از سوی مسئولین راخواستار و نگاه ویژه به حوزه فرهنگ وادب را موجب ارتقاء  کیفی برشمرد .

یعقوب نوروزی مسئول انجمن موسیقی نیز حمایت از هنرمندان عرصه هنر موسیقی از سوی مسئولین را گامی در جهت پیشرفت این هنر دانست .

ابراهیم رهگذرمسئول انجمن نمایش درسخنانی ساخت فضای تخصصی  سالنها با درنظر گرفتن استانداردهای فنی و هنری  در هنگام ساخت فرهنگسرا ها را خواستار شد .

عبدالرضا علی پناه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تشکر از مهدور رئیس شورای اسلامی و علیمحمدی عضو کمیسیون فرهنگی شورا،  بابیان بخشی از  فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ برنوع نگاه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر و دغدغه های آن تاکید و از تلاشها و همکاریهای ستایش راد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز تشکر نمود وی در ادامه به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهاداتی بمنظور مرتفع نمودن مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر وایجاد وساخت فضای هنری پرداخت .

علیمحمدی عضو کمیسیون فرهنگی شورا درسخنانی بابیان حمایت  شورا از طرحها و لایحه های فرهنگی وداشتن دغدغه فرهنگی درنزد کلیه اعضای شورا متذکرشد .

مهدور رئیس شورای اسلامی نیز ضمن اظهارخرسندی از برگزاری این نشست، اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان را سرمایه های بی بدیل برشمرد و داشتن دغدغه دراین حوزه ها را از برنامه های شورای اسلامی ذکر نمود .

وی ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده توسط سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی، بر بهره مندی از هنرمندان بومی در برنامه ها و مناسبتهای ملی و مذهبی تاکید  و شهرستان شهریار را دارای پتانسلیهای بالا در کلیه عرصه های فرهنگی و هنری دانست .

 

منبع: فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریار

 

خروج از نسخه موبایل