نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اتحاد مذاهب شیعه و سنی موجب ایجاد امت واحده مسلمان می‌شود

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام محمدجواد موحد نماینده ولی‌فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران،صبح امروز در گردهمایی بسیجیان شهرستان قدس تحت عنوان “شهدا محور وحدت و هم‌دلی” که با حضور گسترده بسیجیان  و مسئولان شهرستان در سالن پیامبر اعظم(ص) شهرک دانش برگزار شد،ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: پیامبر اسلام همواره به وحدت و اخوت اسلامی تأکید داشته‌اند، و فرموده‌اند که مؤمنان برادرند و خون‌هایشان با یکدیگر برابری می‌کند و از تفرقه و جدایی پرهیز نمایند.

وی سپس به پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی در برابر جبهه تکفیری داعش اشاره کرد و افزود: بسیاری از مردم اهل سنت توسط همین چهره های به ظاهر مسلمان داعشی به شهادت رسیده‌اند و اسلام ناب پیامبر (ص) آن چیزی نبود که آن‌ها به دنبال تحقق آن بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران با اشاره به اینکه داعش و هم‌پیمانانش به دنبال پیاده کردن اسلام صهیونیستی و آمریکایی بودند، تصریح کرد: آنها درنهایت با تمام حمایت‌ها و ابزارهایی که در اختیار داشتند، در برابر جبهه‌های حق و نیروی مقاومت اسلامی نتوانستند ایستادگی کنند زیرا که پایه و هدف آن‌ها متزلزل و مضمحل بود.

وی با اشاره به اینکه نقاط مختلف جهان در طول تاریخ در مواجه با کوچک‌ترین توطئه‌ها دچار براندازی نظام حاکم شده‌اند؛ متذکر شد: در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی ایران با توطئه‌های فراوانی از سوی دشمنان مواجه بودیم که به فضل الهی این انقلاب با صلابت و استواری مسیر خودش را ادامه داده است.

موحد با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی باید شهدا را به‌خوبی به نسل امروز و آینده معرفی کنیم، بیان کرد: باید با سیره پژوهی و گردآوری خاطرات خالص‌ترین مردم جامعه که راه مقدس را انتخاب کردند و در این راه شهید شدند، جاودانه شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران خاطرنشان ساخت: هفته وحدت فرصت مغتنمی جهت خنثی‌سازی توطئه‌ها و مکر دشمنان است و باید از این فرصت جهت تحقق و پیوند عمیق بین مسلمانان و دو مذهب شیعه و سنی به‌عنوان امت واحده تلاش نماییم.

وی ادامه داد: گذر تاریخ نیز ثابت کرده است که به برکت اتحاد و همدلی مسلمانان در سراسر جهان اسلام توطئه‌های دشمنان خنثی‌شده و هیچ ابرقدرتی توانایی چیره شدن به ملت‌های مسلمان را ندارد.

در ادامه زهرا امینی مسئول جامعه بسیج زنان استان تهران اظهار داشت: زنان همواره از دیرباز تاکنون و درصحنه‌های مختلف در راستای مبارزه با استکبار طاغوتی درصحنه بوده و پس از پیروزی انقلاب و در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی پا به‌پای مردان درصحنه حضورداشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه این حضور باید در شرایط کنونی پررنگ‌تر باشد، افزود: دشمن پس‌ازآنکه  از طریق جنگ نتوانست بر کشور ما چیره شود، هم‌اکنون با تهاجم فرهنگی و هدف قرار دادن بنیان خانواده‌های ایرانی وارد عمل شده است.

مسئول جامعه بسیج زنان استان تهران بابیان اینکه زنان سنگر خانواده هستند، تصریح کرد: هدف آنان بی‌ارزش کردن حجاب در بانوان اسلامی و آسیب زدن به سنگر استوار واصلی خانواده است که در این راستا باید در فضای مجازی با آگاه‌سازی سواد رسانه‌ای مردم را ارتقا دهیم.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید داشته‌اند که بانوان مسلمان هم می‌توانند در سطح جامعه عفیف و استوار باشند و در خانواده نیز موجب رشد و تعالی شوند و هم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری اثر گذار داشته باشند.

امینی خاطرنشان ساخت: ما نمی‌گوییم که بانوان مسلمان همچون زنان مشرقی در مطبخ باشند و یا همچون زنان غربی به‌عنوان کالای زینتی مورد سوءاستفاده قرار گیرند، بلکه در فضاهای آموزشی همچون مدارس و دانشگاه‌ها آن‌ها را باتربیت دینی و اسلامی توانمند سازیم تا بتوانیم بخشی از توطئه‌های دشمنان را خنثی نماییم.

منبع: شهرداری قدس

خروج از نسخه موبایل