نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آیین افتتاحیه سه مرکز خدمات آموزشی وتوانبخشی روزانه درشهریار، اندیشه و وحیدیه

به گزارش خبرشهر، آیین افتتاحیه سه مرکز روزانه توانبخشی مقارن با هفته ی جهانی معلولین در شهرستان شهریار با حضور فرماندار و معاونین فرمانداری ،مدیر کل و معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران و اعضای شورای شهر شهریار و اندیشه و جمعی از مسئولین و بزرگواران انجام شد.

در مراسمی که در محل مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی رضوان برگزار گردید ابتدا ناجی فرماندار شهرستان شهریار ضمن تبریک هفته ی معلولین تمامی مسئولین و ارگان های دولتی و آحاد جامعه را در بهبود موقعیت و ارتقا جایگاه افراد معلول در تمامی ابعاد جامعه مسئول دانست و عنوان داشتند که اکثر معلولان با مشکلات فیزیکی،فرهنگی و اجتماعی بسیاری رو به رو هستند و مسلماً بودجه ی دولت پاسخ گوی رفع نیاز های آن ها نیست و مشارکت مردم و خیرین،سازمان های مردم نهاد و بخش غیردولتی در ارتقاء کیفیت زندگی افراد معلول موثر خواهد بود.
باقری مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران با تاکید بر اجرایی شدن شعار جهانی سال۲۰۱۷ توسعه ی اشتغال پایدار معلولین و جامعه ای منعطف در سیاست گذاری ها و فعالیت های مربوط به معلولین در یک سال آتی مورد اشاره قرار داد و مراعات حال و شرایط معلولین توسط افراد جامعه را با توجه به اینکه معلولین قطعاً محدودیت هایی دارند از وظایف و مسئولیت های اجتماعی انسان ها در همه ی دنیا عنوان کردند.
اسدی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران ضمن ابراز خرسندی از افتتاح مراکز روزانه ویژه معلولین آن را اقدامی در جهت تکمیل چرخه ی بازتوانی معلولین دانست و تبدیل شعار سال ۲۰۱۷ را به شعور اجتماعی و وجود تفکر انسانی در متن پیام را مورد اشاره قرار داد در ادامه ضمن بازدید از معلولین مرکز رضوان اقدام به افتتاح اولین مرکز روزانه ی آموزشی و توانبخشی کودکان طیف اوتیسم که به عنوان تنها پایگاه غربالگری کودکان مبتلا به اوتیسم در شهرستان شهریار نمودند.
متاسفانه شیوع اختلال اوتیسم در سال های اخیر رو به گسترش بوده است و یکی از دغدغه های والدین کودکان اوتیسمی یافتن مراکز درمانی مناسب جهت درمان کودکان مبتلا هستند.
مرکز آوات متشکل از نیرو های تخصصی آموزش دیده ضمن غربالگری و شناسایی کودکان مبتلا به طیف اوتیسم ارائه دهنده ی خدمات تخصصی به آن عزیزان در سیزدهم آذر ماه سال نود و شش در فاز ۴ اندیشه خیابان توحید شرقی خ آبان خ بهستان فعالیت خود را آغاز نمود.
قابل ذکر است مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین جسمی حرکتی هیوا ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی به معلولین ضایعه نخاعی و جسمی ومرکز حرفه آموزی معلولین ذهنی نیز دو مرکز دیگربودن که افتتاح شدند
خدامعلی نورانی رئیس بهزیستی شهریار در حاشیه افتتاح این مراکز با اعلام اینکه بهزیستی شهریار در کنار وظایف متعدد به تعداد۷۰۰۰ معلول خدمات ارایه میدهد درخواست مشارکت هر چه بیشتر مسئولین و خیرین در بهبود کیفیت خدمات به ایشان شدند.
حضور پررنگ رئیس و اعضای شورای شهر اندیشه و قول ایشان در اختصاص یکدستگاه خودروی ون مناسب سازی شده برای جابجایی معلولین شهر اندیشه و همچنین ساخت مجموعه ورزشی مختص معلولین و جانبازان با استانداردهای روز از اتفاقات خوب این مراسم بود.

خروج از نسخه موبایل