نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

امسال هیچ‌گونه اعتبار استانی برای بهزیستی شهرستان قدس جذب نشد

 

به گزارش خبرشهر، محمد ابراهیمی با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست اظهار داشت: امروزه معلولان با بهره‌گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته‌اند در مسیر رشد، شکوفایی، کمک به توسعه کشور و افتخارآفرینی در سطوح مختلف علمی و ورزشی گام‌های مؤثری بردارند.

وی با بیان اینکه شهرستان قدس بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر معلول در حوزه توان‌بخشی دارد افزود: از ابتدای سال جاری طرح بروزرسانی پرونده‌های معلولان که پیش‌ از این در شهرستان شهریار انجام می‌شد و بسیاری از مددجویان به‌ناچار به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه می‌کردند با تلاش‌های صورت گرفته تمام پرونده‌های آنها در شهرقدس در حال بروزرسانی است.

* کمیسیون‌های پزشکی معلولان هفته‌ای یک‌بار در شهرقدس برگزار می‌شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس تصریح کرد: هم‌اکنون کمیسیون‌های پزشکی معلولان هفته‌ای یک‌بار پیرامون مشخص کردن درصد معلولیت و ارائه خدمات مددجویی تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

ابراهیمی بابیان اینکه مساعدت مالی، پرداخت مستمری، کمک‌هزینه‌های تحصیلی، ارائه ودیعه‌های مسکن و سایر تسهیلات بخشی از خدمات قابل ‌ارائه است عنوان کرد: تحویل واکر، ویلچر و سمعک نیز از دیگر خدماتی است که به معلولان ارائه می‌شود و درصدد هستیم که ارائه این خدمات به‌روز شود.

* بهزیستی شهرقدس امسال اعتبار استانی دریافت نکرده است

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حتی یک ریال اعتبارات استانی را دریافت نکرده‌ایم تأکید کرد: بیش از۷۰ درصد هزینه‌های درمانی و فاکتورهای پزشکی معلولان در این شهرستان توسط اداره بهزیستی پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس ادامه داد: در حال حاضر یکی از بارزترین مشکلات معلولان در سطح شهر عدم مناسب‌سازی معابر خیابان‌ها، کوچه‌ها، اماکن، سازمان‌ها، سیستم حمل‌ونقل و… است که یک فرد برای انجام امور روزمره با آنها سروکار دارد.

* ساختمان‌های دولتی در صورت مناسب‌سازی رفت‌وآمد معلولان، پایان‌کار دریافت می‌کنند

ابراهیمی پیرامون مناسب‌سازی معابر در سطح شهرستان گفت: تمام ادارات و اماکن دولتی موظف به دارابودن رمپ عبوری ویژه معلولان هستند و در این راستا با صحبت‌های انجام شده با شهرداری مقرر شده که ساختمان‌های دولتی در صورت مناسب‌سازی رفت‌وآمد معلولان بتوانند پایان کار دریافت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در راستای ارائه خدمات بهینه به معلولان بار سنگین مسئولیت رسیدگی به مشکلات را فقط بر عهده شخص، نهاد یا سازمان خاصی قرار ندهیم و حیطه مسئولیت‌هایمان را وسیع کرده و برای داشتن یک زندگی سرشار از آرامش و آسایش به فکر همنوع خود نیز باشیم.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل