نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بالندگی آموزش و پرورش نیازمند «رویکرد توسعه محورانه» است

به گزارش خبرشهر، سید مهدی محمدی در نشست صمیمی با اعضای شورای آموزش‌وپرورش و انجمن اولیاء و مربیان مدارس شهرستان قدس که با محوریت نقش مؤثر انجمن اولیاء و مربیان در توانمندسازی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در فرآیند آموزش‌وپرورش در محل سالن آمفی‌تئاتر شهرقدس برگزار شد اظهار داشت: حضور داوطلبانه و ارزشمند والدین و اعضای انجمن اولیاء و مربیان نشان از احساس مسئولیت در حوزه تعالی آموزش‌وپرورش و به‌ تبع آن تعالی شهر و شهروندی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه‌ ما به‌ عنوان نماینده دولت ایجاد ظرفیت‌های لازم نسبت به ارتقاء سرانه‌های آموزشی موجود و جلب مشارکت مردم و حمایت آنان است افزود: اعتقاد ما بر این است که این ظرفیت‌های بی‌بدیل و ارزشمند باید در جهت تعالی دانش‌آموزان که آینده‌سازان این مملکت هستند صرف شود که این مهّم با پیوند بین خانه و مدرسه محقق می‌شود.

فرماندار قدس با تأکید بر اینکه برنامه‌های آموزش‌وپرورش مستلزم مشارکت والدین است تصریح کرد: توانایی فکری، علمی و تخصصی والدین برای تربیت هر چه ‌بهتر فرزندان این مرزوبوم بسیار اهمیّت دارد و در این‌ بین تداوم و بقای جامعه در گِرو هدایت دانش‌آموزان که ارکان اصلی سیستم آموزشی را تشکیل می‌دهند، است.

محمدی عنوان کرد: کشور ما علی‌رغم دارا بودن عناوین برتر در سطح بین‌المللی، متأسفانه دارای نقاط ضعف زیادی است که از جمله آن می‌توان به ضعف در حوزه‌ آموزه‌های شهروندی، رفتار اجتماعی، بهداشت و درمان اشاره کرد که این موضوع سبب شده که پیرامون معضلات آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در صدر جدول قرار بگیریم.

وی با اشاره به لزوم حضور مستمر والدین در امر آموزش بیان کرد: یکی از ثمرات مؤثر حضور انجمن اولیاء و مربیان در فعالیت‌های مدرسه کمک به فرآیند اجتماعی شدن فرزندان است که آنان را برای دگرگونی اجتماعی و همراهی آگاهانه و پذیرش مسئولت در جامعه آماده می‌کند.

فرماندار قدس با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش زمانی محقق می‌شود که در کنار آموزش بتوانیم به موضوع پرورش هم توجه کنیم گفت:‌ اگر صرفاً خوراک آموزشی باشد، تربیت ابتر می‌ماند و رسالت آموزش‌وپرورش محقق نمی‌شود.

محمدی ایفای نقش تربیتی از سوی والدین را نیازمند آگاهی و علم بر روش‌های تربیتی دانست و افزود: دستگاه‌های حکومتی، انجمن اولیاء و مربیان در مدرسه و خود خانواده‌ها در زمینه ارتقاء آگاهی‌های والدین برای دستیابی و بکارگیری روش‌های تربیتی مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: دولت نیز مصمم است که انجمن‌های اولیاء و مربیان را در قالب تشکل‌های مردمی ایجاد کند تا با مشارکت همگانی، آموزش‌وپرورش بالنده‌تر در تمام سطوح عمل کند؛ از اینرو صِرف حضور در جلسات کافی نیست و باید برای حرکت در مسیر توسعه، نگاه توسعه‌محور نیز شکل بگیرد.

فرماندار قدس در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با توجه به جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی که بر کشور وارد می‌شود، دانش‌آموزان با والدین و معلمان خود در تعارض هستند که حضور شما به‌ عنوان انجمن اولیاء و مربیان و افرادی که دغدغه فرزندان و دانش‌آموزان را دارید، بسیار مؤثر و ارزشمند است.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل