نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مجتمع درمانی با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال در شهرستان قدس احداث می‌شود

به گزارش خبرشهر، همزمان با هفته وقف کلنگ احداث مجتمع درمانی واقع در بلوار دانش‌آموز با حضور سید ابوالقاسم میراحمدی امام‌جمعه، رئیس اداره اوقاف و سایر مسئولان شهرستان قدس به زمین زده شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید یاسین شریفی رئیس اداره اوقاف شهرستان قدس در این مراسم با اشاره به کمبود سرانه درمانی در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان قدس به لحاظ سرانه بهداشتی و مجتمع‌های درمانی با مشکل روبه‌رو است که در این راستا بر آن شدیم تا با اختصاص زمین، اقدام به ساخت درمانگاه عام‌المنفعه کنیم.

وی با بیان اینکه این مجتمع درمانی، موقوفه یکی از شهروندان شهرستان است و کار پیگیری و احداث آن از طریق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انجام می‌شود افزود: موافقت‌نامه اصولی و قرارداد تأسیس این مجتمع درمانی در قالب درمانگاه عمومی با دانشگاه علوم پزشکی توسط اداره اوقاف شهرستان در آذر ماه سال۹۶ به انجام رسیده بود، که با اخذ پروانه ساخت از شهرداری قدس عملیات اجرایی آن از ۸ آذرماه سال جاری آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس با اشاره به مشخصات این مجتمع درمانی تصریح کرد: عرصه این درمانگاه عمومی ۴۲۲ متر مربع و زیربنای آن ۲۲۷۰ متر مربع است که در سه ‌طبقه با برآورد اعتبار ۴۸میلیارد ریال توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساخته می‌شود.

شریفی ادامه داد: طبقه همکف این مجتمع درمانی با ۴۲۲ متر مربع زیربنا به اورژانس و داروخانه اختصاص داده می‌شود، طبقه اول با همین متراژ آزمایشگاه، طبقه دوم و سوم هر کدام با ۴۷۵ متر مربع زیربنا به کلینیک تخصصی و طبقه سوم نیز با ۴۷۵ مربع زیربنا به دندانپزشکی اختصاص داده می‌شود.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل