نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

واحد “کنترل مضاعف” بر فعالیت‌ مهندسان فنی و عمرانی در شهرقدس تشکیل می‌شود

به گزارش خبرشهر، منصور حیدری با اشاره به تشکیل واحد کنترل مضاعف بر فعالیت مهندسان فنی و عمران و شهرسازی شهرداری قدس اظهار داشت: با توجه به ‌قرار داشتن کشور بر روی گسل‌های زلزله و لزوم توجه دوچندان به ساخت‌ و سازهای صورت گرفته خلأ واحد کنترل مضاعف در شهرداری قدس بسیار ملموس است.

وی بیان کرد: وجود افراد غیرمتخصص در این حوزه و پایین بودن کیفیت مصالح مصرفی مردم و عدم نظارت کافی بر کیفیت ساخت‌ و سازها و وجود بافت‌های فرسوده و قدیمی از عواملی است که سبب افزایش خسارت و تخریب در زمان زلزله و سایر سوانح طبیعی می‌شود.

 رئیس کمیسیون زیربنایی و عمران شورای شهرقدس افزود: نظارت بر ساخت و سازها از سوی مهندسان ناظر و مجریان اجرایی یکی از عواملی است که سبب می‌شود ساخت‌ و سازها به ‌صورت صحیح و متناسب با اصول فنی و عمرانی و استاندارهای مشخص‌ شده صورت پذیرد.

حیدری با بیان اینکه شهرقدس بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد خاطرنشان ساخت: این شهرستان با وجود هم‌جواری با پایتخت تا به امروز فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده است که در این راستا بهره‌گیری از تجارب مهندسان بومی شهرقدس راهکاری مناسب در راستای برطرف کردن مشکلات در بخش ساخت‌ و ساز است.

وی عنوان کرد: براساس ماده ۳۴ قانون نظام ‌مهندسی و کنترل ساختمان‌های شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه کنترل و نظارت بر اجرای ساختمان و امور شهرسازی، تمام مجریان ساختمان‌ها و سایر تأسیسات دولتی و عمومی مکلف‌ هستند مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون زیربنایی و عمران شورای اسلامی شهرقدس ادامه داد: در این راستا کنترل مضاعف برساخت و سازها و اجرای ساختمان‌ها و ابنیه توسط مهندسان دارای صلاحیت در حوزه‌های معماری، برق و تأسیسات که دارای شرایط لازم باشد بر تمامی مراحل ساخت‌ و ساز به ویژه مراحل پرخطر نظیر تخریب، گودبرداری یک امر لازم است.

حیدری عنوان کرد:‌ نظارت بر نقشه‌ها و ارائه راهکار برای بازسازی بافت فرسوده و نحوه توزیع عادلانه خدمات مهندسی بین مهندسان فعال در منطقه و استفاده از مجریان صاحب صلاحیت از دیگر عوامل مؤثر در کاهش اتفاقات در بخش پروژه‌های عمرانی و ابنیه است.

وی در پایان هدف از فعال‌سازی این واحد را تشدید نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و افزود: نظارت بر ساخت و سازی ایمن در راستای حفظ جان و سلامت شهروندان یکی از وظایف ذاتی مجموعه مدیریت شهری است.

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل