نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در شهرستان قدس برگزار گردید

 سید علی اینانلو یکی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را وجود متکدیان بیان و عنوان کرد: متاسفانه این آسیب اجتماعی بعنوان یک شغل کاذب، معضلی شناخته شده که بدنبال خود مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: براساس قانون اساسی تکدی‌گری به نوعی جرم است و باید به طور جدی به مساله آن پرداخت.

معاون سیاسی فرماندار با بیان اینکه با تاکید فرماندار قدس به منظور رسیدگی بر این معضل جلسات متعددی از سوی فرمانداری با تشکیل ستاد ساماندهی و با حضور دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان برگزار شد، گفت: اجرای این طرح در یک روز و در کلیه خیابانهای سطح شهرستان بصورت کامل به اجراء درآمد.

وی یادآور شد: عده ای از متکدیان جمع آوری شده ایرانی بوده اند که به اداره بهزیستی شهرستان تحویل و چند تن دیگر از اتباع خارجی می باشد که جهت تایید مدارک هویتی به مراجع قضایی تحویل شده اند.

اینانلو عنوان کرد: بین این متکدیان کودکانی مشاهده می‌شود که مهمترین دغدغه فرمانداری بر ساماندهی آنها با هماهنگی بهزیستی شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه همچنین با شناسایی و اطمینان به مشکل بیماری اعتیاد با رضایت خانواده‌ها به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شوند، تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از تکرار دفعات آنها، برای رسیدگی بهتر و ساماندهی شان نیاز به تعامل و حمایت بیشتر دستگاه‌های ذی ربط است تا از تکرار دفعات شان جلوگیری به عمل آید.

منبع: فرمانداری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل