نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تبدیل حریم بستر رودخانه به تفرجگاه سبز سرانه‌، فضای سبز شهرستان قدس را ارتقا می‌دهد

سید مهدی محمدی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قدس که با حضور تمامی رؤسای ادارات شهرستان در محل شورای تأمین این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی و شکست شجره ملعونه داعش اظهار داشت: حضور ایران به ‌عنوان بازیگری قدرتمند در منطقه بار دیگر تمام معادلات استکبار از جمله آمریکا، عربستان سعودی و سایر ایادی ملعونه را برچیده و خنثی کرد.

فرماندار شهرستان قدس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه حریم شهرستان افزود: خوشبختانه تعامل خوبی بین ادارات و نهادهای شهرستان حاکم شده است که در این راستا پل تقاطع غیرهم ‌سطح شهرستان با وجود اینکه یک پروژه ملی است، اما با مشارکت شهرداری و تلاش نماینده مجلس هم‌ اکنون در حال اقدامات پایانی است و تا دهه فجر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

محمدی بیان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان در یک سال اخیر با پیشرفت ۴۰ درصد فیزیکی همراه بوده و اعتبارات خوبی هم در راستای تکمیل آن جذب‌ شده است، درصورتی‌که بیش از این تنها اسم پروژه مطرح بود و عملاً هیچ اقدامی صورت نگرفته بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به جمع‌آوری ۱۶۰ مرکز ضایعاتی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان ۱۶۰ مرکز ضایعاتی که محلی برای تمرکز معتادان و سارقان شده بود، جمع‌آوری شد که این حرکت در راستای حذف صنوف مزاحم بی‌نظیر بوده است.

حریم بستر رودخانه تبدیل به تفرجگاه سبز می‌شود

مقام عالی دولت در شهرستان قدس در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت آب منطقه‌ای غرب استان با شهرداری عنوان کرد: در این راستا حریم بستر رودخانه به شهرداری واگذار شد که نسبت به ایجاد فضای سبز و بوستانی شبیه بوستان نهج‌البلاغه تهران در آن محل ساخته شود.

محمدی ادامه داد: با اجرای این پروژه هم تا حدود زیادی سرانه‌های فضای سبز شهرستان ارتقاء پیدا می‌کند و هم به ‌عنوان تفرجگاهی برای شهروندان شهرستان محسوب می‌شود که در این راستا شورای شهر نیز تعامل خوبی داشته که نشان از تحقق وحدت میان ادارات شهرستان است.

وی اظهار داشت: در راستای ساماندهی و بهبود سیمای شهری نیز ۵ هزار مترمربع از کمربندی چیتگر تسطیح شد، که در این راستا بیش از یک هزار و ۵۰۰ کامیون نخاله از محل جمع‌آوری و ۸ هکتار نیز از اراضی در تصرف آزاد شده و ۵ کیلومتر درختکاری در راستای ایجاد کمربند سبز صورت گرفته است.

تشکیل کارگروه مطالعاتی پشتوانه خوبی برای ادارات شهرستان است

فرماندار قدس خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه تحقیقاتی و مطالعاتی نیز متشکل از ۱۲۰ نفر از اساتید دانشگاه و نخبگان شهرستان از دیگر اقدامات خوبی بوده که توسط فرمانداری شهرستان صورت گرفته که این کارگروه‌ها پشتوانه خوبی در راستای تعامل و حل مشکلات شهرستان است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل شورای محلات اشاره کرد و افزود: در این راستا ۱۱۶ نفر از افراد در محلات مختلف، شورای محلات را تشکیل دادند که این مهّم سبب تعامل هرچه بیشتر دوسویه شهروندان با مسئولان شهرستان در راستای شناسایی و حل مشکلات شهروندان می‌شود.

فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بیان کرد: متأسفانه پس از راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرستان پساب خروجی آن رها شده بود که اکنون با راه‌اندازی فاز دوم و پمپاژ آن بسیاری از اراضی کشاورزی شهرستان توسط این پساب آبیاری می‌شود.

فرماندار شهرستان قدس سپس به استقرار اداره دامپزشکی و هلال‌احمر در شهرستان اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اداره دامپزشکی و هلال‌احمر شهرستان به ‌صورت مستقل از شهرستان شهریار در قدس راه‌اندازی و پاسخگوی مطالبات شهروندان است.

۳ پایگاه اورژانس به سایر پایگاه‌های شهرستان اضافه شد

محمدی همچنین با اشاره به اضافه شدن ۳ پایگاه دیگر اورژانس در سطح شهرستان عنوان کرد: با استقرار این ۳ پایگاه بی‌تردید در مواقع بحران پاسخگویی و امداد رسانی به شهروندان در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی امام‌جمعه شهرستان قدس نیز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج بیانگر فداکاری و از خودگذشتگی جوانانی بسیجی است که در راه دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب به شهادت رسیدند و اینک با شکست داعش، انقلابی دیگر توسط نیروهای مقاومت اسلامی رقم ‌زده شد.

وی افزود: دشمن پس از انقلاب هیچگاه از دسیسه و توطئه برای کشور ما غافل نشد؛ اما امروز با تلاش‌ سپاه قدس و  مجاهدات سربازان مدافع حرم در عراق و سوریه گروه تکفیری داعش برای همیشه نابود و زمین‌گیر شد.

شکست داعش نتیجه بصیرت جوانان کشورمان بود

امام‌ جمعه شهرستان قدس با اشاره به اینکه داعش و سایر هم‌پیمانانش قصد استقرار حکومت ۳۰ ساله و نابودی جمهوری اسلامی را داشتند ادامه داد: با بصیرت جوانان کشورمان و مقاومت اسلامی، عمر داعش ۳ ماه هم به طول نکشید و مضمحل شد و اینک وظیفه ما بسیار سخت‌تر از گذشته است.

میراحمدی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن ضربه بدی خورده و در همین راستا از هیچ مکر و توطئه‌ای برای آسیب رساندن به ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نمی‌کند و ما باید نسبت به تحرکات دشمن و جنگ نرمی که راه انداخته، هوشیارانه‌تر رفتار کنیم.

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل