نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فقدان مدیریت یکپارچه شهری عامل بوجود آمدن بسیاری از معضلات و مشکلات شهری است

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری در دیدار صبح امروز خود با اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر و شهردار سابق شهر قدس ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و نیز پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر کفر داعش اظهار داشت : نبود مدیریت واحد شهری و عدم برابری سطح مسئولیت مدیران با حوزه اختیارات و عملکردشان از مهمترین مشکلاتی است  که مدیریت شهری را در کل کشور با چالش مواجه کرده است.

وی افزود : فقدان مدیریت یکپارچه شهری عامل ایجاد بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در شهرهاست که شهر قدس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شهردار قدس تصریح کرد : وجود بافت های فرسوده،فقر در سرانه های عمومی و خدماتی،انباشتگی پروژه های نیمه کاره از ادوار مختلف شورا و شهرداری تا کنون،عدم تعامل مناسب دستگاههای خدمات رسان با مدیریت شهری،مهاجرت بی رویه ، حاشیه نشینی و بسیاری از این مشکلات گریبانگیر مدیریت شهری شده است.

مختاری سطح تعاملات میان مدیریت شهری و شوراها با مسئولان و سایر ادارات خدمات رسان را   یکی از  چالش مهم دیگر برشمرد و خاطرنشان کرد :  این تعاملات بعضاً ضابطه مند نیست که اگر چیزی غیر از این باشد مطمئناً مردم و شهروندان از نفع آن بهره مند خواهند شد که امیدواریم شاهد بروز این اتفاق در شهرستان قدس باشیم.

مدیریت شهری قدس گفت : اجرای اساسی زیرساختهای شهری  و به نتیجه رساندن آنها در شهر قدس در یک یا چند دوره خاص امکان پذیر نیست؛با آمدن و رفتن یک شهردار یا تغییر اعضای شورا و یا سایر مسئولان شهری مشکلات اساسی شهر برطرف نمی شود و تحقق این زیرساختهای شهری به معنای واقعی خود نیازمند به یک پروسه زمانی بلند مدت است.

وی افزود : بنده از بدو ورود به شهر قدس مصوبات انجام شده توسط اعضای شورا در دوره چهارم را مطالعه کردم.انصافاً در زمینه عمرانی،فرهنگی،آموزشی و ورزشی پروژه های خوبی در سطح این شهرستان اجرا شده است که این امر حاصل تلاش اعضای شورای سابق و شهردار پرتوان بوده که امیدوارم ما نیز در ادامه این راه بتوانیم گامهای مثبتی را برداشته و خدمات خوبی را به مردم ارایه دهیم.

شهردار قدس بر تشکیل جلسه شورای ادواری و استفاده از تجربیات اعضای شورای شهر در دوره های گذشته تاکید و ما حصل آنرا ساماندهی و برنامه ریزی مطلوب  در راستای حل مسائل و معضلات شهری عنوان کرد.

گفتنی است اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر و شهردار سابق قدس نیز در ادامه ضمن تبریک انتخاب شایسته مسعود مختاری به عنوان شهردار قدس ،همبستگی و تعامل سازنده شورای جدید با شهردار و حمایت همه جانبه از ایشان را حلال بسیاری از مشکلات شهری دانسته و آمادگی خود را جهت هم اندیشی ، همکاری و ارایه تجریبات خود به مدیریت شهری اعلام نمودند.

منبع: شهرداری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل