نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حضور استاندار تهران در ملارد

برگزاری جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و شهرستان ملارد و همچنین برگزاری کارگروه‌های مختلف ازجمله برنامه‌های سفر یک روزه استاندار تهران به ملارد خواهد بود.همچنین ملاقات عمومی استاندار تهران با شهروندان ملاردی همزمان با اقامه نماز ظهر در مسجد جامع مارلیک برگزار می‌شود و در این برنامه  مشکلات و مسائل مردم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.دیدار با نخبگان، صاحب‌نظران و معتمدان شهرستان ملارد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌‌شده سفر استاندار تهران به شهرستان ملارد است. مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی، نبود تخت بیمارستانی، لزوم توسعه راه‌های مواصلاتی، ارتقای زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی، مبلمان شهری، رفع مشکلات بخش کشاورزی و … از نیازهای مبرم شهرستان ملارد است که در سفر استاندار تهران به‌صورت ویژه بررسی خواهند شد. معاونان استاندار تهران ، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و جمع دیگری از مسؤولان استانی در این سفر یک روزه محمدحسین مقیمی استاندار تهران را همراهی میکنند.

فرماندار ملارد در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و شهرستان ملارد با اشاره به وجود ۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی  درسطح شهرستان ملارد افزود : شهرستان ملارد در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی در کشور مقام اول را دارد و با تولید سالانه ۲۳ هزار تن قارچ به عنوان سلطان قارچ ایران معروف می باشد. خطیبی در ادامه جلسه در خصوص تصفیه خانه های شهرستان ملارد گفت : تصفیه خانه فاضلاب شهر ملارد از سال ۹۴ شروع بکار کرده و در شهریور سال جاری فاز نخست آن اماده بهره برداری قرار گرفت. وی افزود : با پیگیری های انجام شده توسط فرمانداری ملارد و اداره کل آب و فاضلاب استان تهران کلنگ تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت که دارای ۱۲۵۰۰ واحد مسکونی می باشد به زمین زده شده است. فرماندار ملارد با بیان اینکه بحران آب در منطقه به عنوان یکی از مشکلات مهم شهرستان ملارد می باشد افزود : خواسته کشاورزان ملارد جهت احیای دشت ملارد ، شهریار و حفاظت از منابع آبی منطقه  ،بخش عمده پساب فاضلابهای غرب استان تهران باید به همین منطقه اختصاص یابد. نماینده عالی دولت در شهرستان ملارد خطاب به استاندار تهران گفت : انتظار مجموعه مدیریت شهرستان جهت تخصیص سهم آب ازسیلاب هایی که از رودخانه شور که از چندین استان سرچشمه می گیرد به شهرستان ملارد در جهت حفاظت از جلوگیری رودخانه نگاه ویژه ای شود.

همچنین امام جمعه ملارد گفت : یکی از عجایب این شهرستان نبود حتی یک تخت بیمارستان برای جمعیت ۴۵۰ هزار نفری می باشد. حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد : عدم توجه به شهرستان ملارد در بدو تاسیس و ارتقاء تقسیمات کشوری آن باعث شده تا در حال حاضر این شهرستان جزو فقیرترین شهرستانها از لحاظ سرانه محسوب شود. نماینده ولی فقیه در ملارد با انتفاد از عدم تخصیص بودجه های فرهنگی در سالهای گذشته به شهرستان ملارد توسط ادارت کل و مجموعه های فرادستی افزود : شهرستان ملارد با جمعیت و فرهنگ های مختلف نیازمند نگاه ویژه ای از سوی ادارات کل و استانداری تهران به معقوله فرهنگی را دارد. امام جمعه ملارد در ادامه افزود : ترافیک سنگین در وردیه شهر ملارد در جاده چیتگر یکی از مشکلات اصلی مردم ملارد محسوب می شود  که تنها راه برون رفت از آن توسعه خطوط ریلی در غرب استان تهران می باشد.

منبع: فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل