نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آموزش و پرورش بدون فضای مجازی منزوی خواهد شد

به گزارش خبرشهر، پیش از ظهر امروز ، مرتضی نظری در نشست مجمع عمومی کارشناسان روابط عمومی مناطق شهر تهران، در سالن اجتماعات اداره کل شهرتهران، با تسلیت و ابراز همدردی با هموطنان مناطق زلزله زده اظهار کرد : امیدواریم با تلاش مضاعف، مشکلات آسیب دیدگان رفع و به زودی شادابی به کرمانشاه باز گردد .

وی با طرح این پرسش که «آموزش و پرورش چگونه می تواند پیشران و محرک توسعه باشد؟» گفت: پاسخ این پرسش را باید در درون آموزش و پرورش جست وجو کرد .

نظری تصریح کرد: امروز برای مخاطبان آموزش و پرورش سودمندی و فایده آموزش های رسمی و مدرسه ای اهمیت دوچندان پیدا کرد و چالش نظام آموزش ما از همین حیث است که آنچه در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده می شود تا چه میزان با نیازهای واقعی آنها منطبق است .

وی ادامه داد: از این حیث، نقش روابط عمومی ها بسیار موثر است چون می توانند واقعیت ها و نیازهای فرهنگی و اجتماعی را به بخش برنامه ریز و سیاست گذار آموزش و پرورش بازبتابانند و دومین نکته، دفاع از ورود متخصصان تعلیم و تربیت به عرصه جهانی آموزش و پرورش است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی خاطر نشان کرد : امروز در فضای رسانه ای کشور شاهد اظهار نظرهای غیر تخصصی در حوزه تعلیم و تربیت هستیم و ما به عنوان کنشگران روابط عمومی باید هوشمندانه از این عرصه خطیر نگهبانی کنیم تا مسائل آموزش و پرورش توسط افراد غیر مرتبط و فاقد نگرش و بینش تخصصی به جامعه ارائه نشود .

وی در ادامه با مروری بر برنامه های تحولی روابط عمومی درآموزش و پرورش افزود : شاخص انتخاب، انتصاب و ارتقای مدیران و کارشناسان روابط عمومی از نظر این مرکز، هوشمندی رسانه ای، وجاهت، توان تعامل با مخاطبان، قدرت غلبه بر روزمرگی و سازگاری با شرایط سخت تعریف شده است .

نظری اظهار کرد : کسی که درروابط عمومی شاغل است بدون تسلط و حضور موثر در فضای مجازی امکان رشد و حرکت و توفیق ندارد چنانکه آموزش و پرورش بدون تعامل و حضور در فضای مجازی منزوی خواهد شد .

وی سه عنصر دانش آموز ، معلم و خانواده را از عناصر مهم انعکاس و پردازش اخبار برشمرد و افزود : ضروری است مسئولان روابط عمومی ، همواره این سه عنصر را در نگارش اخبار لحاظ کنند .

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به برخی از« پرهیزهای ضروری در روابط عمومی » اشاره و عنوان کرد : پرهیز از مدیر ستایی، ادبیات متملقانه ،‌چاپ و تبلیغات های غیرضرور، حبس شدن در ساختمان های اداری و برخورد سرد با خبرنگاران و … باید از جمله پرهیزهای روابط عمومی ها درآموزش و پرورش باشد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه مدیران و روسای آموزش و پرورش از کارشناسان و مسئولان روابط عمومی گفت : شرح وظایف و کارهای درحال انجام توسط همکاران روابط عمومی بسیار سنگین و فراتر از امکانات است و این مرکز خود را نسبت به حمایت اداری ، مالی و پشتیبانی از همکاران روابط عمومی موظف می داند.

 

منبع: آموزش و پرورش

خروج از نسخه موبایل