نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

زیرساخت‌های امداد و نجات در شهرداری قدس توسعه می‌یابد

مسعود مختاری در دهمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه ضروری است جلسات مدیریت بحران شهرداری به صورت مداوم برگزار شود، گفت: در این جلسات باید موضوعات مطرح شده در مقوله مدیریت بحران مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی درست و انجام اقداماتی که برای مدیریت بحران در سطح شهر نیاز هست، خودمان را از پیش آماده نگه داریم.

شهردار قدس اظهار داشت: در این زمینه نیازمند تامین منابع، برنامه‌ریزی و تصمیم بموقع هستیم. در مواقع بحران انسان تعادل روحی و روانی خود را از دست می‌دهد، اما آمادگی افراد باید به‌گونه‌ای باشد که بعد از تسلط به خود بتواند بر مجموعه و حوزه تحت مدیریت خود نظارت داشته و تصمیم اصولی بگیرید.

وی با بیان اینکه باید به مقوله بحران با حساسیت توجه کنیم، ادامه داد: در زمان بحران ممکن است تمام یا بخشی از زیرساخت‌های خدماتی و ارتباطی شهر مختل شده و از کار بیفتد، بنابراین بعد از وقوع حادثه وجود امکانات و تجهیزات لازم جهت امدادرسانی به مردم ضروری است.

مختاری ایران را در ردیف کشورهایی که با اغلب بلایای طبیعی دست به گریبان است، برشمرد و افزود: این موضوع زنگ خطری برای مسوولان مدیریت شهری است که هر آن باید منتظر وقوع حادثه‌ای باشند. هر کدام از واحدها باید در حوزه اختیارات عملکردی خود تجهیزاتی را که برای مواقع بحران مورد نیاز است، تامین کنند.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: علاوه بر سازمان آتش‌نشانی که کار امداد و نجات را در شرایط عادی و مواقع بحران بر عهده دارد، باید تجهیزات امداد و نجات شهرداری‌های مناطق نیز کامل باشد. این مناطق باید یک ست کامل از لوازم و تجهیزات امداد و نجات را در اختیار داشته باشند.

وی برگزاری مانورهایی در قالب کارگروه‌های مختلفی که در ستاد مدیریت بحران تعریف شده است را ضروری برشمرد و گفت: با برگزاری اینگونه مانورها می‌توانیم توانمندی خود را محک زده و نیازهای خود را شناسایی کنیم. همچنین باید لوازم ارتباطی ایمن علاوه بر سیستم‌های موجود برای ارتباطات درون‌سازمانی در مواقع بحران طراحی و تهیه کنیم که در این زمینه تجهیزات سخت‌افزاری موردنیاز است.

مختاری با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات این است که در هر لحظه آمادگی داشته باشیم به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی مجموعه سازمان مدیریت بحران کشور بتوانیم در حوزه عملکردی خود موفق عمل کنیم، اظهار داشت: علاوه بر اقدامات درون‌سازمانی، باید ارتباط خود را با ستاد مدیریت بحران شهرستان و سازمان‌های متولی مانند هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و… تعریف کنیم و نمایندگان و کارشناسانی از این سازمان‌ها در جلسات مدیریت بحران ما برای ایجاد هماهنگی‌های بین‌بخشی شرکت کنند.

شهردار قدس در پایان با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات در زمان بحران گفت: حداقل در ۲منطقه از شهر باید سوله بحران ایجاد کنیم که در شرایط عادی به عنوان اماکن ورزشی و فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته و در مواقع بحران در اختیار ستاد بحران برای انبار کالاها یا اسکان ضروری قرار می‌گیرد.

منبع: شهرداری قدس

خروج از نسخه موبایل