نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کمبود ۵۲ کتابخانه در شهرستان قدس/ قطب علمی استان تهران فاقد کتابخانه استاندارد است

به گزارش خبرشهر، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس به ریاست معاون سیاسی انتظامی فرماندار این شهرستان و با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس، نماینده شهرداری قدس، نماینده امام جمعه، نماینده‌ای از دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فهیمه اطهری رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: ما باید طبق استاندارد ایفلا به ازای هر پنج هزار نفر یک کتابخانه استاندارد داشته باشیم که در شهرستان قدس حدود ۵۲ باب کتابخانه کم داریم و هیچ کتابخانه استانداردی در شهرستان قدس وجود ندارد.

وی راجع به کتابخانه کودک اظهار داشت: با توجه به آماری که واحد آمار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران داده است، رشد خوبی در جذب کودکان داشتیم که نشان‌دهنده این است کتابخانه‌های ما در این زمینه تلاش می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس نیز در خصوص حمایت از کتابخانه‌ها گفت: با حمایت مسؤولان بسیاری از گره‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی رفع می‌شود.

کرم آبیان افزود: بیست و پنجمین دوره هفته کتاب پیش رو است که شعار امسال «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» نام‌گذاری شده است.

وی درباره ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بیان کرد: سه محور را به‌عنوان سیاست باید در نظر گرفت؛ زیرساخت‌های فرهنگ کتاب‌خوانی باید تقویت شود، تبلیغ حوزه کتاب‌خوانی را دستور کار داشته باشیم و تعامل با رسانه‌ها در راستای تبلیغ فعالیت کتابخانه‌ها تقویت شود.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل