نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اشتغال زایی ، ارتقا سرانه ها و توسعه روستاها از اهم برنامه های پیش رو است

 سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان قدس با حضور اعضا در محل این شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه هریک از اعضا توضیحات مبسوطی را پیرامون حوزه  انتخابیه خود ودر  شهرستان قدس و بخش‌های تابع ارائه و مقرر شد پیگیری لازم صورت پذیرد.

 حسین چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس در این جلسه اظهار داشت: روستاهای تابعه دارای زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمندی هستند که متأسفانه به دلیل عدم وجود برنامه توسعه به لحاظ سرانه‌ها و امکانات رفاهی و خدماتی بی‌بهره مانده‌اند.

 وی افزود: بی‌تردید شورای شهرستان در دوره پنجم با برنامه هدفمند و به ترتیب اولویت‌ها و مشکلات موجود درصدد شناسایی نقاط ضعف و قدرت است که تاکنون نیز بسیاری از مشکلات مردم ساکن در این مناطق شناسایی‌شده و پیگیر رتق‌وفتق آن هستیم.

 رئیس شورای شهرستان با اشاره به اینکه شورای شهرستان یک‌نهاد فرادستی است، تصریح کرد: باوجود نمایندگان شهر و روستاهای زیرمجموعه شهرستان در این شورا و تعامل مشترک موجب رشد و توسعه‌ی مناطق مذکور و ارتقا سرانه‌ها می‌شود.

چناقچی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها بیان کرد: متأسفانه در ادوار گذشته به دلیل کم‌توجه‌ی به بافت‌های روستایی، مشکلات متعددی در حوزه زیرساختی بر این مناطق چیره شده و موجب مهاجرت بسیاری از روستانشینان به شهرهای حومه شده است که قطعاً با تقویت بسترهای لازم در جهت اشتغال و توسعه کشاورزی این مهم مرتفع می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: بی‌شک تداوم این جلسات و نیز افزایش ارتباط و تعامل فراگیر میان مسئولان و اعضای شورا می‌تواند اصلاح امور و نواقص، افزایش رضایتمندی عمومی و تحقق برنامه‌های توسعه و رشد و طرح‌های روستایی را محقق نماید.

خروج از نسخه موبایل