نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توجه به توصیه‌های پلیس در تردد زائران اربعین حسینی به عراق ضروری است

به گزارش خبرشهر، سردار محسن خانچرلی با اشاره به ضرورت انجام مراحل قانونی جهت تردد زائران حرم حسینی به کشور عراق گفت: گذرنامه سندی است که از طرف مأموران صلاحیت‌دار برای مسافرت اتباع ایران به خارج و یا اقامت در خارج و یا مسافرت از خارج به ایران داده می‌شود و صدور آن منوط به ارائه اسنادی است که هویت و تابعیت ایرانی تقاضاکننده را ثابت کند.

وی افزود: خروج از کشور بدون ارائه گذرنامه و روادید معتبر، ممنوع و مشمول مجازاتی مقرر در قانون ازجمله حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی خواهد شد و زائرانی که بدون داشتن روادید به کشور عراق سفر می‌کنند، مجازات از قبیل حبس در آن کشور محکوم خواهند شد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران بیان داشت: هر شخصی بخواهد از مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران خارج شود بایستی گذرنامه مربوط به خود را همراه داشته و ارائه دهد که این موضوع شامل حال نوزادان که تحت ولایت یا حضانت والدین هستند، نیز می‌شود.

خانچرلی با اشاره به اینکه زائران پیاده‌روی اربعین حسینی بدون روادید و گذرنامه به سمت مرزهای خروج کشور عزیمت نکنند، تصریح کرد: از ورود افراد فاقد مدارک قانونی توسط مأموران به سمت مرزها جلوگیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه برای شرکت زائران حرم حسینی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی، مدت‌زمان تعیین شده در روادید اعلام شده، به زائران توصیه می‌شود سفر خود را به نحوی مدیریت کنند که در مهلت تعیین شده بتوانند به کشور بازگردند تا مشمول جریمه نشوند.

رئیس پلیس ویژه غرب استان تهران با اشاره به اینکه زائران حرم حسینی از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه می‌توانند به کشور عراق عازم شده و تردد نمایند، بیان داشت: زائران بایستی مقررات راهنمایی و رانندگی را چه در داخل کشور و چه در کشور عراق رعایت کنند.

خانچرلی با تأکید بر اینکه بدون گذرنامه و ویزا، خروج از مرز غیرممکن است، از زائران خواست موارد مشکوک را به مسؤولان امر گزارش کنند و نیروی انتظامی با همراهی سایر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، اشراف اطلاعاتی خوبی در برگزاری همایش اربعین حسینی دارد.

 

منبع: پایگاه خبری پلیس

خروج از نسخه موبایل