نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ساخت‌وساز در شهرک‌های صنعتی قدس را متوقف کنید

به گزارش خبرشهر، سیدمهدی محمدی امروز در جلسه مشترک با صنعتگران شهرستان قدس ضمن بررسی پیرامون مشکلات این حوزه اظهار داشت: وجود شهرک‌های صنعتی و سایر کارخانجات و واحدهای صنفی تولیدکننده به‌ عنوان یک نقطه قوّت در شهرستان محسوب می‌شوند که باید نسبت به رتق‌وفتق امور و نیازهای صنعتگران تلاش بیشتری کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید در تمام لایه‌های اقتصادی و صنعتی کشور محقق شود بیان کرد: قطعاً توسعه صنعت و افزایش شاخص اشتغال در کشور سبب پویایی و رشد هرچه بیشتر منابع انسانی می‌شود.

فرماندار قدس با اشاره به مشکلات صنعتگران در شهرک‌های صنعتی شهرستان افزود: متأسفانه عدم وجود ثبات مدیریتی در این شهرک و اختلافی فی‌مابین شهرداری و این مناطق سبب دلسردی و بی‌رونقی فعالیت صنعتگران شده است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه این مسئله باید هرچه زودتر مرتفع شود تصریح کرد: متأسفانه وجود شهرک‌های صنعتی در بخش عظیمی از مساحت و بافت شهرستان، و خودداری شهرداری از ارائه خدمات شهری در این منطقه و متقابلاً عدم پرداخت عوارض از سوی صنعتگران به شهرداری باعث افزایش این اختلاف و دوگانگی مدیریتی شده است.

مردم سیبل اختلاف شهرک‌های صنعتی و شهرداری قرار دارند

وی با بیان اینکه دود اختلاف بین شهرداری و شهرک‌های صنعتی به چشم شهر می‌رود گفت: بی‌تردید وجود سرمایه‌گذار در شهرستان در راستای درآمد پایدار و افزایش نرخ اشتغال در شهرستان یک نعمت است؛ اما متأسفانه چون بحث الحاق این شهرک به مجموعه شهرستان به ‌صورت تخصصی نبوده، هر روز شاهد تشدید مشکلات در این منطقه هستیم.

فرماندار قدس اظهار داشت: به اعتقاد صنعتگران عدم همکاری و تمکین شهرداری نسبت به مصوبه هیئت‌وزیران و به رسمیت نشناختن مدیریت شهرک‌های صنعتی فشارهای مضاعفی را به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند و ما نیز در تلاش هستیم این موضوع را از طریق مراجع فرادستی ساماندهی کنیم.

محمدی همچنین با بیان اینکه قطعاً مشکلات موجود در شهرک صنعتی در چارچوب قانون پیگیری می‌شود بیان کرد: در حال حاضر از طریق استانداری پیگیر موضوع هستیم و هم‌اکنون ادارات خدمات‌رسان شهرستان نیز آماده همکاری با شهرک صنعتی هستند.

وی در پایان با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنفی که فاقد پروانه بهره‌برداری هستند خاطرنشان کرد: خوشبختانه به همّت اداره صنعت، معدن و تجارت عملیات صدور پروانه بهره‌برداری واحدی‌های بی‌مجوز در حال انجام است؛ اما توسعه و ساخت‌وساز فعلاً در شهرک صنعتی نباید انجام شود تا زمانی که مجوزهای لازم اخذ شود.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل