نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ایستادگی در مقابل دشمن اصل مهم و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی سالمی در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته شهریار ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان و تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: اگر پنج خصلت از جامعه دور شود جامعه‌ای با فرهنگ خواهیم داشت.

وی افزود: اگر جامعه از وضع امروزش راضی نباشد، سبب رشد و توسعه می‌شود؛ دومین مورد این است که حرص باید از جامعه حذف شود، سومین موضوع اینکه جامعه به بخل دچار نشود، ریا از بین برود یعنی به دنبال این نباشند که مردم کارشان را ببینند بلکه به دنبال این باشند که تمام کارهای خود را برای خدا انجام دهند، پنجمین خصیصه نیز حُجب است.

امام جمعه شهریار ضمن اشاره به اهمیت ۱۳ آبان بیان کرد: ۱۳ آبان بسیار برجسته است که بیان جوانب آن باید در همه حال مورد توجه قرار بگیرد؛ این روز یک روز ملی و یوم‌الله است که به همه جناح‌ها و مردم مربوط است، گرچه برخی این روز را خط و خطوطی براداشت می‌کنند.

سالمی تصریح کرد: مبنای مبارزه ما با دشمن و استکبار مبنای قرآنی است؛ باید در مقابل دشمنان ایستاد چراکه ایستادگی در مقابل دشمن یکی از اصل‌های مهم و تغییرناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال زورگویی و مقابله با رشد جوامع است، اما ایران اسلامی این را بر نمی‌تابد گفت: دشمن به دنبال این است که نظام اسلامی را با مشکل روبه‌رو کند و دیروز نیز رهبری در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند که دشمن زیاده‌خواه است و هر چه به او اجازه دهی پایش را بیشتر دراز می‌کند.

امام جمعه شهریار با بیان اینکه دشمن نماد مداخله‌جویی و به دنبال تحقیر ملت‌هاست اما ما نخواهیم گذاشت که آنها به ذره‌ای از خواسته‌هایشان برسند عنوان کرد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف میان رهبری و مردم و همچنین ایجاد اختلافات داخلی است، ضمن اینکه موضوع تحریم‌ها و فشارها از خارج را نیز دنبال می‌کند، اما دشمنان بدانند ملت اسلامی ایران، هشت سال در دوران دفاع مقدس مقتدرانه مقابل همه دشمنان ایستاد و اکنون نیز حضور پرشور و شعور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان سیلی محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان است.

سالمی ادامه داد: ۱۳ آبان روز فریاد ملت ایران اسلامی بر سر دشمنان نظام و انقلاب است و در این روز عموم مردم در کنار دانش‌آموزان و دانشجویان مقتدرانه حضور پیدا کرده و صحنه را طوری رقم خواهند زد که هیچ‌کس نتواند فکر کند که برخی مناسبت‌ها در کشور کم‌رنگ شود

 

منبع: تسنیم۸

خروج از نسخه موبایل