نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بودجه عمرانی و جاری کشور تناسبی با یکدیگر ندارند

به گزارش خبرشهر، پیرامون دستاوردهای برجام در کشورمان با بیان اینکه عهدشکنی جزئی از خصوصیات مستکبران است اظهار داشت: آمریکا و همپیمانانش این بار هم ثابت کردند که بر خوی استکباری خود باقی هستند و این عهدشکنی آنان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه ترامپ و کنگره مکمل هم رفتار می‌کنند و هدف اصلی آن‌ها دفاع از اسرائیل است بیان کرد: آثار تحریم جهانیان متأسفانه در مقطعی با فشارها و تنگناهایی برای کشورمان همراه بوده است؛ اما آنچه که امروز مهّم است، استفاده بهینه از فرصت‌های پیش‌رو است.

نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد با تأکید بر اینکه امروز می‌توان حاصل تلاش و دستاورد برجام را به عنوانی فرصت بررسی و استفاده کرد افزود: بدعهدی آمریکا امروز سبب اجماع داخلی و اثبات حقانیت مواضع رهبر معظم انقلاب شده است.

محمودی شاه‌نشین عنوان کرد: در شرایط امروز تمام سلایق سیاسی به یک استراتژی و راهبرد مشترک رسیده‌اند و  حقانیت اهداف و  برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تمام جهانیان مشخص و به اثبات شده است.

 وی ضمن اشاره به انزوای آمریکا ادامه داد: در موضوع برجام مواضع ما با حمایت جهانیان همراه بوده و این مهّم امروز سبب شده تا آمریکا به دولتی تنها و منزوی مبدل شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ثبات در قیمت ارز، حل و فصل مشکلات بیمه‌ای و مباحث مالی، دسترسی به وجوهی که سالیان سال بلوکه شده بود، افزایش درآمدها و انعقاد قراردادهای اقتصادی قابل توجه از دیگر دستاوردهای برجام  است که امروز نباید به راحتی این فرصت‌ها را از دست داد.

محمودی شاه‌نشین در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت قاچاق کالا گفت: بی‌رونقی بازار کسب و کار، بی‌ثباتی قوانین، مدیریت ناصحیح منابع و فراموشی اقتصاد مقاومتی به مراتب تأثیرات مخرب‌تری نسبت به بدعهدی آمریکا در نقض برجام دارد.

وی با تأکید بر افزایش سهم بودجه عمرانی در برنامه بودجه سال آینده تأکید کرد: امروز مجلس با نظارت صحیح  و جامع درصدد اجرای برنامه ششم و تنظیم بودجه سال ۹۷ است که امیدواریم بودجه عمرانی به نسبت بودجه جاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر تخصیص صحیح بودجه و اعتبارات در بودجه سال آینده اظهار داشت: اگر شرایط تخصیص بودجه عمرانی را به سمت معقول و متوازن هدایت نکنیم، قطعاً پروژه‌های عمرانی تبدیل به خرابه‌هایی رها شده می‌شوند.

محمودی شاه‌نشین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از بازارهای باز دنیا برای ورود کالاهای اساسی و جلوگیری از ورود کالاهای بی‌مصرف و بی‌کیفیت در  مسیر رشد و توسعه بیشتر حرکت کنیم.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل