نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشکیل بانک اطلاعاتی یک ضرورت لازم برای شهرستان است

به گزارش خبرشهر، سید مهدی محمودی در مراسم معارفه شهردار قدس که ساعتی پیش با حضور مدیر کل امور شهری و شوراها در استانداری تهران برگزار شد، فرماندار قدس با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان اظهار داشت: ما نمی‌گوییم در شهر قدس هیچ پنجره شکسته‌ای وجود ندارد بلکه به مشکلات موجود اذعان داریم که باید با تلاش مضاعف مسئولان و مردم این معضلات را مرتفع نماییم
وی بابیان اینکه طبق فرموده قرآن که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خود بخواهند، افزود: در صدر اسلام نیز با مبعوث شدن پیامبر، جامعه عاری از مدنیت تبدیل شد به مدینه فاضله، چراکه مردم نگاه خود را تغییر دادند و اسلام عالم‌گیر شد.
فرماندار قدس تصریح کرد: دنیا به‌شدت در حال تغییر است و به سمت شهرنشینی حرکت می‌کند که ما باید این تغییر را درک کنیم و برنامه‌ریزی‌های لازم مطابق با گذر زمان و توسعه‌ی شهرنشینی صورت پذیرد.
محمدی بابیان اینکه شهرها به‌عنوان مراکز تجمع جمعیتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و… در عرصه شهرستان ایفای نقش می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این میان شهرداری نقش محوری دارد که باید در اداره امور شهر از مشارکت مردم بهره‌گیری نماییم و فعالیت شهرداری باید به سمت کارایی، اثربخشی و فهم نیازهای مردم پیش برود که رمز موفقیت این سازمان در این مهم است.
وی بابیان اینکه ادعا داریم شهرستان قدس یکی از بی‌نظیرترین و استراتژیکی‌ترین شهرستان‌های استان تهران است و تنها یک جدول با شهر تهران فاصله دارد، خاطرنشان ساخت: باید به سمت پویایی و بالندگی جهت استفاده از این ظرفیت حرکت کنیم در عرصه شهر، شورای اسلامی شهر به‌عنوان مجلس شهری باید در این زمینه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان قدس تصویب لایحه مدیریت جامع شهری را ضروری برشمرد و گفت: باید یک بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌ها و نیازهای شهرستان تهیه شود تا افق کار خود را بهتر بشناسیم.
محمدی ادامه داد: در همین راستا فرمانداری کارگروهی تحت عنوان کارگروه مطالعات، پژوهش و برنامه‌ریزی تشکیل داده است تا با تجمیع آرا و نظرات نخبگان و صاحب‌نظران شهرستان، دستگاه‌های اجرایی با استفاده از خروجی این کارگروه تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند.
فرماندار قدس ضمن قدردانی از تلاش‌های محمدصادق کولیوند، شهردار پیشین و آرزوی موفقیت برای مسعود مختاری، شهردار جدید افزود: صرف ایجاد زیرساخت‌های عمرانی دوای درد شهرها نیست و مدیریت شهری باید با استفاده از مشارکت مردم امور خود را به‌پیش ببرد.

وی در خاتمه متذکر شد: شهرداری باید شهروند پروری را اساس کار خود قرار دهد و به شهروندان تفهیم کند که در قبال شهر مسئولیت‌هایی رادارند و در کنار آن اعتماد ایجاد متقابل ایجاد شود تا مردم احساس کنند شهر متعلق به آن‌ها است.

در ادامه حکم مسعود مختاری توسط هادی رحمتی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران ابلاغ و از زحمات محمد صادق کولیوند چهاردهمین شهردار شهرقدس تجلیل به عمل آمد.

منبع: شهرداری شهقدس

خروج از نسخه موبایل