نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بیش از ۲ هزار فرصت شغلی برای جوانان بومی شهرقدس ایجاد شده است

به گزارش خبرشهر، دیدار عمومی فرماندار شهرستان قدس و روسای ادارت این شهر با شهروندان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محل مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد و شهروندان به صورت مستقیم مشکلات و مسایل خود را مطرح کردند.

در این دیدار عمومی که بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان حضور داشتند، درخواست شغل، تسهیلات بانکی، حل مشکلات اداری، درمانی، خدمات شهری، مدیریت شهری و غیره عمده‌ترین مشکلاتی بودند که توسط شهروندان مطرح و هر کدام از مسئولان پاسخ‌های لازم را ارائه دادند.

در ادامه سید مهدی محمدی با اشاره به بازدیدهای مستمر خود از معابر شهرستان اظهار داشت: در این مقطع بر اساس ضرورت اقدام به برگزاری دیدار مستقیم شما شهروندان فهیم با مسئولان کردیم تا به صورت مستقیم و بدون فوت وقت نسبت به بررسی و حل مشکلات موجود تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی پیرامون مشکلات موجود در سطح شهرستان افزود: بعضی مسایل به زیرساخت‌های شهری و بعضی مسائل نیز مربوط به بوروکراسی اداری است که برای رتق و فتق آن یک اراده جمعی نیاز دارد و این مهم با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و همه دستگاه‌های اجرایی مرتفع خواهد شد.

فرماندار شهرستان قدس در خصوص استمرار برنامه‌های دیدارهای عمومی مردم با مسئولان ارشد شهرستانی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر نیز در پایان اذرماه سال جاری مقابل مردم حاضر شده و گزارش عملکرد سه ماهه خود را به شهروندان ارائه کنند.

محمدی عنوان کرد: مشارکت شهروندان تاثیر بسزایی در اداره امور شهری دارد که در این راستا ۱۲۰ نفر از نخبگان شهرستان توسط فرمانداری شناسایی و در قالب کارگروه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری جذب شده‌اند و ما را در مدیریت و برنامه‌ریزی یاری می‌کنند.

وی ادامه دارد: شورای محلات نیز با مشارکت شهروندان و معتمدان تشکیل شده است که درصدد هستیم با برگزاری جلسات در محلات بتوانیم مستقیما در جهت بهبود و ساماندهی مشکلات اقدام کنیم.

مقام عالی دولت در شهر قدس در بخش دیگر سخنانش پیرامون ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی تعامل مشترک با کارخانجات و واحدهای صنفی موجود در سطح شهرستان تا پایان سال بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی برای جوانان این شهر مهیا می‌شود و تا سال آینده این آمار به حدود ۲هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

محمدی گفت: ساماندهی و بهسازی منظر و سیمای شهری یکی دیگر از برنامه های ما بوده که به صورت جهادی در ضلع شمالی شهر در حال انجام است و طی چند روز آینده و با اجرای کمربند سبز تغییرات مشهودی در این منطقه ایجاد می‌شود.

وی در خصوص پیشرفت اهم پروژه‌های عمرانی این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح که عملیات اجرای آن بیش از ۸ سال به طول انجامیده و همچنین بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی که ساخت آن به کندی پیش می‌رفت، خوشبختانه با پیگیری‌های مجدانه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و کمک مالی شهرداری شتاب قابل توجهی به خود گرفته و ان‌شاءالله ظرف ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان قدس اظهار داشت: دیدارهای ملاقات عمومی مجموعه فرمانداری به صورت مستمر روزهای سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند جهت رسیدگی به مشکلاتشان به فرمانداری مراجعه کنند که این هفته به جهت دسترسی آسانتر به همه مدیران، این ملاقات عمومی در مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد.

در خاتمه شهروندان درخواست‌ها و مشکلاتشان را بیان کرده و فرماندار دستورات لازم را جهت رفع و حل آن توسط مدیران مربوطه صادر کرد.

 

منبع:تسنیم

خروج از نسخه موبایل