نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

یکی از کارهایی که موجب جدایی انسان از تقوا می شود عیب جویی در عمل مردم است

به گزارش خبرنگار خبرشهر (حمیدرضا بیات) امام جمعه شهرستان ملارد در خطبه اول نماز با رعایت تقوا که در قرآن و احادیث از آن نام برده شده فرمود: اگر تقوا در زندگی انسان رعایت شود تمام مشکلات انسان حل خواهد شد. عملی که دو صفت مهم تقوا و اخلاص در عمل در آن نباشد مورد قبول بارتعالی قرار نمی گیرد.

وی افزود: یکی از کارهایی که موجب جدایی انسان از تقوا می شود عیب جویی در عمل مردم است. که پیامبر اکرم (ص) فرمودند اگر کسی عیب های مردم را ببیند و عیب های خود را نبیند، چیزهایی که خودش دچار آن است نبیند و در مردم شرم آور ببیند و همچنین همنشین خود را با کردار و گفتار بیهوده اذیت کند از دین و صراط مستقیم خارج می شود.  وظیفه مومنان واقعی در قبال یکدیگر این است که عیب دیگران را باید پوشاند واگر مومنی عیب و گناهی داشت برای آن طلب استغفار کند.

 امام جمعه در خطبه دوم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بعد از سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا فرمود: سخنانی که مقام معظم رهبری فرمودند برای همه مردم و مسئولین حائز اهمیت است. رئیس جمهور آمریکایی که قبل از انتخابات داعش را دستاورد سیاستمدارهای آمریکا می خواند در حال حاضر مخالفت خود را با فرزندان این انقلاب به نام سپاه نشان میدهد.

سپاه و جوانانی که داعش را سر جایش نشاندن و کاری کردن که داعش نفسهای آخرش را می کشد و جوانان و عزیزانی در این راه امثال حججی و دگیر شهیدان گمنام را از دست داد.

در پایان پیکر شهید موسی حسنی از شهدای افغانی مدافع حرم ساکن شهرستان ملارد که در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به شهادت رسید. از مقابل مصلی نماز جمعه تا گلزار شهدای شهرستان ملارد تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد. این شهید بزرگوار بیست و هشتمین شهید مدافع حرم از شهرستان ملارد است.

خروج از نسخه موبایل