نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سرانه‌ ورزشی استان تهران پایین‌تر از سایر استان‌های کشور است

به گزارش خبرشهر، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان با بیان اینکه استان تهران به لحاظ دریافت اعتبارات دولتی جایگاه خوبی ندارد گفت: سرانه‌ ورزشی استان تهران پایین‌تر از سایر استان‌های کشور است؛ از اینرو دولت و مجلس باید نگاه ویژه‌ای به مقوله ورزش پایتخت داشته باشند.
رضا گل‌محمدی امروز در جریان مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس، با اشاره به جایگاه این شهرستان در حوزه ورزش در سطح استان تهران اظهار داشت: وجود سرمایه‌های انسانی در این شهرستان لزوم توجه به ورزش را در این شهر دوچندان کرده است.
وی با بیان اینکه رشد و توسعه ورزش در شهرستان‌ها مستلزم حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی است تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با حفظ نگاه‌های حمایتی، در جهت جذب اعتبارات با بخش خصوصی وارد تعامل شده و از منابع عمومی همچون شهرداری و شوراها نیز بهره بگیریم، و با نگاه ویژه دولت و مجلس بتوانیم اعتبارات استانی و ملی لازم را کسب کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: تا پایان سال جاری نیز پروژه‌های خوبی در سطح استان افتتاح می‌شود که امیدواریم شهرستان قدس نیز یکی از شهرستان‌های برخوردار در این راستا باشد.
گل‌محمدی پیرامون تزریق اعتبار به شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: سرانه‌ها و اختصاص اعتبار براساس شاخص‌هایی مشخص تعیین و تزریق می‌شود که بخشی از آن مربوط به آمارهای رسمی است، که در این راستا نگاه ویژه‌ای به شهرستان قدس داریم و امیدواریم تا پایان سال نیز ۲ پروژه ورزشی در این شهرستان افتتاح شود.
وی با بیان اینکه استان تهران به لحاظ جذب اعتبارات دولتی جایگاه خوبی ندارد گفت: متأسفانه استان تهران به لحاظ برخورداری از اعتبار ۲۷ صدم درصدی، در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد، که امیدواریم با اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار مجلس به وزارت ورزش و جوانان، بتوان اقدامات خوبی را هم در راستای ارتقاء زیرساخت‌ها و هم‌ در بخش رشد و توسعه ورزش ملی اجرایی کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه سرانه‌های استان تهران پایین‌تر از سایر استان‌های کشور است اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس و وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به امر ورزش در پایتخت داشته باشند تا شاهد ارتقاء زیرساخت‌ها و همچنین رشد ورزش استان در تمام سطوح باشیم.
گل‌محمدی در پایان با اشاره به وضعیت نامطلوب سرانه‌های روستای هفت‌جوی که از زیرمجموعه‌های شهرستان قدس محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه بودجه سال ۹۶ به ‌تازگی تزریق‌ شده و قطعاً تا پیش از ۲۲ بهمن افتتاح ۲ مجموعه ورزشی در این منطقه نیز در دستور کار است.

 

منبع: فرمانداری شهرستان قدس

خروج از نسخه موبایل