نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سهمیه 20 درصدی کارکنان شوراهای حل اختلاف در آزمون استخدامی قوه قضائیه

به گزارش خبرشهر، دومین هم‌اندیشی اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان تهران در روز یکشنبه مورخ ۲۳/ ۷/ ۱۳۹۶ با حضور دریانی معاون قضایی رییس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران و سرپرستان و مدیران اجرای احکام شوراهای حل اختلاف بخش‌ها و شهرستان‌های غرب و جنوب استان تهران در محل دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان شهریار تشکیل شد.

در ابتدای این نشست دریانی ضمن خیرمقدم به حضار از تاکید ویژه اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران بر توجه به اجراهای احکام مجتمع‌های شورای حل اختلاف و نیز آزمون استخدامی قوه قضائیه خبر داد و افزود: کارکنان شوراهای حل اختلاف در این آزمون ۲۰ درصد دارای سهمیه هستند.

وی با اشاره به اینکه ریاست محترم قوه قضائیه نگاه ویژه‌ای به شوراهای حل اختلاف دارند، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و آموزش‌های لازم کلیه مجتمع‌های استان تهران به زودی مجهز به نرم‌افزار سیلورلایت می شوند.

در ادامه ملکوتی معاون قضایی نظارت بر اجرای احکام و نیابت شوراهای حل اختلاف استان تهران به تبیین اهداف برگزاری این همایش پرداخت و گفت: بر اساس برنامه‌های طرح ریزی شده و در راستای آسیب شناسی و بررسی مسائل و امور اجرای احکام شوراهای استان تهران دومین  همایش از همایش‌های ده‌گانه طبق منطقه بندی ویژه در استان تهران برگزار می‌شود.

در ادامه، کلیه سرپرستان شوراهای حل اختلاف مناطق غرب و جنوب استان تهران به بیان نظرات و مسائل پیرامون اجرای احکام و موارد مهم در مجتمع‌ها پرداخته و آقای دریانی در خصوص سوالات مطروحه پاسخ‌های مبسوطی ارائه کرد.

خانلری معاون آموزش، تحقیق و پژوهش شوراهای حل اختلاف استان تهران نیز گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در زمینه‌های آموزشی در اجراهای احکام مجتمع‌های سطح استان تهران و بخش های آن ارائه داد.

منبع: شورای حل اختلاف استان تهران

خروج از نسخه موبایل