نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توسعه ظرفیت های گردشگری شهریار ضروری است

به گزارش خبرشهر، احسان درخشان نسب شهردار شهریار با اعلام این مطلب گفت: یکی از راه های دست یابی به منابع درآمد پایدار شهری ، توجه و توسعه گردشگری شهری  وفاصله گرفتن از منابع ناپایدار حاصل از جرایم ساختمانی و کمیسیون ماده صد  است  وسیاست راهبردی شهرداری شهریار تقویت و حمایت از سرمایه گذارن بخش خصوصی در همه عرصه ها و به ویژه حوزه گردشگری است.

وی افزود :توریسم وگردشـگری، صنعت مهم ویکـی ازارکـان اصلی و محرک اقتصادی شهری است که نقش مهمی در اشتغال، درآمد پایدار وتوسعه فعالیت های فرهنگی واحتماعی دارد و شهر را در مسیر توسعه پایدارو همه جانبه  هدایت می کند.

 امروز شهریار نیز دارای ظرفیت های خوب و مناسب گردشگری ، اماکن تاریخی و مذهبی و طبیعت زیبا وآب و هوای معتدل ومجاورت با کلان شهر تهران وکرج است ومی توان با بهبود وتقویت زیرساخت های شهری ، حمل و نقل مناسب و محورهای مواصلاتی و حفظ ونگهداری باغات سرسبزشهریارو فرهنگ سازی ، این قابلیت ها را افزایش داد.

هرچند قابلیت ها و توانمندی های بسیاری در این عرصه وجود دارد که حضورو مشارکت فعال صاحب نظران شهری و کارشناسان حوزه گردشگری را می طلبد.

 ایشان ادامه داد : تشویق وحمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی هم دربرنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی وهم در سیاست گذاری های  کلان مدیریت شهری و نظلام بودجه ریزی سالجاری  به دقت مورد توجه  قرار گرفته است.

توسعه گردشگری علاوه برجذب درآمد وکاهش وابستگی به منابع ناپایدار می تواند آثار فرهنگی و اجتماعی و تولید واشتغال را نیز به دنبال داشته باشد. پروژه سرمایه گذاری رستوران هوایی و رستوران صخره ای و توسعه اماکن فرهنگی وگردشگری نیز در همین راستا در شهریار در حال اجراست.

 وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با تدوین سند جامع گردشگری  و با مشارکت  مردم و دستگاههای متولی وحمایت شورای شهر ،از تمام امکانات و پتانسیل های حوزه گردشگری شهریاربا تصویب برخی قوانین  شهری به طور شایسته و مناسب استفاده کرد.

 

منبع: شهرداری شهریار

خروج از نسخه موبایل