نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

وضعیت پسماند در سطح شهرستان قدس نامطلوب است

به گزارش خبرشهر، سید مهدی محمدی فرماندار در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند با بیان اینکه وضعیت پسماند در سطح قدس نامطلوب است گفت: در بازدیدهای میدانی صورت گرفته که از سطح شهرستان، در برخی از محلات وضعیت ارائه خدمات به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست

سید مهدی محمدی امروز در جلسه ساماندهی و مدیریت پسماند شهرستان که با حضور رؤسای ادارات محیط‌زیست، شبکه بهداشت و درمان، اداره آب و فاضلاب، اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان در محل فرمانداری قدس برگزار شد، ضمن تشریح وضعیت پسماند در شهرستان قدس اظهار داشت: متأسفانه مشکلات زیادی در مبحث پسماند در سطح شهرستان وجود دارد و در این راستا اداره محیط‌زیست تلاش‌های مضاعفی را برای تحقق بازیافت و پسماند در سطح شهرستان انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: در بازدیدهای میدانی که از سطح شهرستان صورت گرفت، در بعضی از محلات وضعیت ارائه خدمات به هیچ‌وجه قابل‌قبول نبود، و این درحالی است که فرمانداری به ‌تنهایی نمی‌تواند در جهت رتق‌وفتق امور شهری حرکت کند.
فرماندار قدس با اشاره به لزوم همکاری و مشارکت‌های مردمی در کنار فعالیت مسئولان افزود: عدم آموزش‌های لازم و کمرنگ شدن مؤلفه‌های فرهنگی سبب شده تا در بسیاری از مناطق شهرستان حتی خدمات اولیه هم ارائه نشود.
محمودی تصریح کرد: اگر ادعا می‌کنیم که درصدد اجرای حقوق شهروندی و در مسند خدمتگزاری در حال انجام خدمت هستیم، باید با نگاه ویژه‌تری در بحث مشکلات شهری ورود کرده و در جهت رفع مشکلات تلاش کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت پسماند شهرستان قدس اصلاً مطلوب نیست گفت: شهروندی که به ‌راحتی زباله و نخاله‌های خود را در جوی آب و معابر رها می‌کند چگونه انتظار دارد که ما بتوانیم پسماند را در سطح شهرستان مدیریت کنیم؛ زیرا که تحقق مطلوب بسیاری از امور شهری، نیازمند مشارکت شهروندان است.
فرماندار شهرستان قدس ضمن انتقاد از مبادی ورودی شهر بیان کرد: به ‌طور معمول ورودی‌های شهرها باید مرتب و آراسته باشند تا بتوان عابران را جذب کند؛ اما متأسفانه ورودی شهرستان از محور چیتگر محل دپو انباشت ضایعات شده که این مسئله بیانگر این است که در این شهر مدیریتی وجود ندارد.
محمدی اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی شاغل در ۱۱۴ هزار کیلومتر مربع فضای شهرستان وجود مشغول فعالیت هستند؛ اما هنوز در ارائه بسیاری از مسائل شهری و زیرساختارها ضعف داریم در صورتی‌ که اگر شهری آراسته باشد، آرامش روانی شهروندان را نیز به دنبال دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌ اکنون حریم و محدوده رودخانه آخرین به لحاظ وجود فاضلاب و ضایعات وضعیت مناسبی ندارد و سبب شیوع بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی برای شهروندان شده است که باید ساماندهی شود.

منبع: فرمانداری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل