نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کار آتش نشانان یک کار خدایی است

به گزارش خبرشهر؛ سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار همزمان با ایام گرامیداشت مقام آتش نشان با حضور در مرکز آموزش تخصصی آتش نشانی های استان تهران در شهریار، ضمن بازدید از روند فعالیت این مرکز در مراسم گرامیداشت روز آتش نشان شرکت کرد.
بنا بر این گزارش فرماندار شهرستان شهریار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان شهید گفت: در حوزه کاری آتش نشانان یک سوال اساسی وجود دارد که چرا کار آتش نشانان مهم است؟ بی تردید در این خصوص بحث تعهد جایگاه ویژه ای دارد، این شغل ماهیت ویژه ای دارد که با جان انسان ها به صورت مستقیم ارتباط دارد و در مسئولیت ویژه آتش نشانان این وظیفه به صورت صریح و مشخص وجود دارد.
فرماندار شهرستان شهریار با ذکر این جمله که آتش نشانان به آن چه پروردگار در مورد بندگان خود گفته است نزدیک ترند اظهار داشت: آتش نشانان در انجام ماموریت خود به تنها چیزی که فکر می کنند وجه انسانی کار است و هیچ یک از خصوصیات شخصی، مذهبی، قومی و … کسی که به کمک نیاز دارد برای آتش نشانان مهم نیست و همین وجه کار آتش نشانان است که کار آنها را کاری خدایی کرده است و امیدوارم که همه ما بتوانیم اینگونه رفتار کنیم.

سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه کربلا گفت: کار امام حسین علیه السلام نیز در کربلا همینگونه بود و حتی با لشکریان دشمن نیز انسانی برخورد کرد و از آنها پذیرایی کرد و اگر ما نیز به سرشت انسانی خود برگردیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.
فرماندار شهریار آتش نشانان را الگوی عملی برای جامعه دانست و افزود: همه مردم و مسئولان با الگو قرار دادن کار آتش نشانان می توانند به ذات و سرشت انسانی نزدیک تر شوند.

منبع:  روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار

خروج از نسخه موبایل